Annons

Sony A7RIV

Produkter
(logga in för att koppla)

ivangrozni

Medlem
Fått kameran, väldigt nöjd. AF är inte från denna världen, ögat är skarp, fångar motivet och släpper inte. Snabb är den oxå, kör man på Hi+, 300 bilder på 10min o skarpa är dem oxå.
E- infinity, helt ok dock för man tänka efter, du får bild på paketet vid köpet och paketet är bruten, alltså förpackningen är bruten. Jag valde att gå vidare tack vare alla positiva recensioner. Kameran var sprillans, alltså inte en ända dammkorn. Varför är det så, vet inte. Kändes inte bra tills man använde kameran, då försvann all negativitet.
Bifogar fil på Röttle vattenfall, pga tidsbrist ville jag inte pilla på inställningar utan körde rakt från väskan. Ville ha det så, så man skaffar sig känsla, det blir flera vändor dit.
Intällningar:
Auto iso: 100-8000
Min SS: 1/250
f: 3,5

Ögon auto fokus funkar inte i skuggan, i mörka/skuggiga delar och på längre avstånd, men hittar huvud, så inga problem.
Brus är lite hög, är känslan

Tog bilder i RAW men fick konvertera dem till DNG för att kunna ändra lite i LR. Finns det någon sätt man kommer över det eller någon annan App som löser detta.
 

Bilagor

unoengborg

Aktiv medlem
Fått kameran, väldigt nöjd. AF är inte från denna världen, ögat är skarp, fångar motivet och släpper inte. Snabb är den oxå, kör man på Hi+, 300 bilder på 10min o skarpa är dem oxå.
E- infinity, helt ok dock för man tänka efter, du får bild på paketet vid köpet och paketet är bruten, alltså förpackningen är bruten. Jag valde att gå vidare tack vare alla positiva recensioner. Kameran var sprillans, alltså inte en ända dammkorn. Varför är det så, vet inte. Kändes inte bra tills man använde kameran, då försvann all negativitet.
Bifogar fil på Röttle vattenfall, pga tidsbrist ville jag inte pilla på inställningar utan körde rakt från väskan. Ville ha det så, så man skaffar sig känsla, det blir flera vändor dit.
Intällningar:
Auto iso: 100-8000
Min SS: 1/250
f: 3,5

Ögon auto fokus funkar inte i skuggan, i mörka/skuggiga delar och på längre avstånd, men hittar huvud, så inga problem.
Brus är lite hög, är känslan

Tog bilder i RAW men fick konvertera dem till DNG för att kunna ändra lite i LR. Finns det någon sätt man kommer över det eller någon annan App som löser detta.
Tänk på att det oftast är lättare att följa ett rörligt motiv i Hi än Hi+
 

Johan2020

Aktiv medlem
Fått kameran, väldigt nöjd. AF är inte från denna världen, ögat är skarp, fångar motivet och släpper inte. Snabb är den oxå, kör man på Hi+, 300 bilder på 10min o skarpa är dem oxå.
E- infinity, helt ok dock för man tänka efter, du får bild på paketet vid köpet och paketet är bruten, alltså förpackningen är bruten. Jag valde att gå vidare tack vare alla positiva recensioner. Kameran var sprillans, alltså inte en ända dammkorn. Varför är det så, vet inte. Kändes inte bra tills man använde kameran, då försvann all negativitet.
Bifogar fil på Röttle vattenfall, pga tidsbrist ville jag inte pilla på inställningar utan körde rakt från väskan. Ville ha det så, så man skaffar sig känsla, det blir flera vändor dit.
Intällningar:
Auto iso: 100-8000
Min SS: 1/250
f: 3,5

Ögon auto fokus funkar inte i skuggan, i mörka/skuggiga delar och på längre avstånd, men hittar huvud, så inga problem.
Brus är lite hög, är känslan

Tog bilder i RAW men fick konvertera dem till DNG för att kunna ändra lite i LR. Finns det någon sätt man kommer över det eller någon annan App som löser detta.
Jag upplever oxå det är rätt mkt brus för att vara så pass ny och dyr kamera, men det är ju så hög upplösning så skall du inte visa bilder i 100% så lär knappast bruset vara ett stort problem. Finns ju dessutom rätt så bra brusreduceringsprogram idag.
 

Bengf

Aktiv medlem
Föregångaren A7RIII utmärkte sig med mycket bra bilder vid högre iso, så man märkte att A7RIV var en aning sämre, men den senare skall också driva nära 20mp mera vid 10bps så mycket kraft ligger på mera saker än brus i bilder, om det är huvudorsaken vet jag dock inte, ibland har ju sportkameror som A9 och D5 fått backa med DR tex för att man prioterat snabbhet och lägre antal pixlar.

När 36mp kamerorna kom, D800 och A7R, så avråddes redan där att kika i 100%, högst 50 % sade man då efter långa debatter som var i våra trådar, och som alltid återkommer hela tiden, högpixel kameror får en lite större bild redan som standard om man kollar vid jämförelser med dessa 20-24mp varianterna.
 
ANNONS