pet
Aktiv medlem
Känner du några såna användare Peter?
/Mats
Förutom mig själv så vet/känner jag några sådana användare....dom flesta kommer dock att göra som dig Mats o sitta kvar lugnt o stilla i båten ett tag för att hur det hela utvecklar sig.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Känner du några såna användare Peter?
/Mats
De måste få fart på FF-modellerna nu. Nu har de ju trots allt en del nya APS-C-modeller att sälja så nu vore det väl naturligtatt läga allt krut på att få fram ett par FF-modeller.
När det gäller objetiv så har jag själv alltid föredragit FF-objektiv (alla gamla Minolta AF är ju det också). Man vet ju aldrig om man köper en FF och då är man ju förberedd. Värre är det om man bara har APS-C-objektiv, då blir det att köpa nytt.
Så av detta skäl kan det ju ändå vara så att folk som tänker som jag mycket väl kan köpa FF Zeiss-objektiv fast de just nu har APS-C.
Nej, det lutar åt att behålla NEX-7 och skaffa Holga eller ragga upp några gamla Practica![]()
Nej, det lutar åt att behålla NEX-7 och skaffa Holga eller ragga upp några gamla Practica
//Lennart
Men du behåller väl allt?
A700, A900, A77, NEX-7, Canon 20D...
Museum på G?
Fornstora dagar då Sony gjorde fina kameror...
/Mats
Nu tyckar jag faktiskt att du är lite orättvis mot Praktica. De gjorde bra kameror.
Nä nu har den där skivan hakat upp sig. Förra året kom Nex5n, Nex7, A77 och A65. I år kommer det nog uppgraderingar på A35 och A55, nästa år kan man nog handla en ny FF. Jag kan inte påstå att jag känner att farten är direkt långsam? Tycker man det är det ju bara att byta til någon annan mer perfekt tillverkare, tycker man att dom är det så är man väl inte här fortfarande?Som att gå och köpa sig en ny SAAB ungefär...
/Mats
Nä nu har den där skivan hakat upp sig. Förra året kom Nex5n, Nex7, A77 och A65. I år kommer det nog uppgraderingar på A35 och A55, nästa år kan man nog handla en ny FF. Jag kan inte påstå att jag känner att farten är direkt långsam? Tycker man det är det ju bara att byta til någon annan mer perfekt tillverkare, tycker man att dom är det så är man väl inte här fortfarande?
//R
Nä nu har den där skivan hakat upp sig. Förra året kom Nex5n, Nex7, A77 och A65. I år kommer det nog uppgraderingar på A35 och A55, nästa år kan man nog handla en ny FF. Jag kan inte påstå att jag känner att farten är direkt långsam? Tycker man det är det ju bara att byta til någon annan mer perfekt tillverkare, tycker man att dom är det så är man väl inte här fortfarande?
//R
Men det funkar ju inte så.
Alltså att man nu upptäcker, "Oj Canon och Nikon lanserar flera FF, då sätter vi också igång och lanserar ett par nya om ett par månader".
Det vi ser effekterna av nu är beslut som togs för flera år sen eftersom det är lång utvecklingstid.
Om man nu har nåt sånt i bakfickan så är det märkligt att man inte kommunicerar det så att det går att planera efter, annars försvinner kunderna till de andra som redan har annonserat sina grejer. Ta Canon t.ex. som "lanserade" sin 1DX helt sjukt långt i förväg, enbart smart marketing.
Att Sony inte gör det beror nog tyvärr på att de inte har nåt att komma med och vi kommer att få vänta lääänge, vilket troligen många, mig inberäknad, inte är villiga att göra.
Ända till sista dagen så var A900 prissatt till 29 000 eller nåt. Klart som sjutton att de inte säljer nån. Om de inte har nåt nytt kunde de sänkt priset på den till säg 12 000 kr. Då skulle de kunna få in massa kunder på FF-båten som sedan glatt byter upp sig till en ny Sony FF om ett år.
De är knepiga de där japanerna. Förstår det faktiskt inte.
/Mats
Jag vete fasiken vad jag ska svara. Jag är så jäkla trött på att försöka hitta en BRA telezoom till Sony att jag inte orkar se en kamera just nu.
Verkar som att objektivpriserna kommer att stiga också:
http://www.sonyalpharumors.com/this-sucks-worldwide-sony-lens-price-increase-coming-in-april/
En prisökning på 700$ på den redan snordyra 300mm/f2,8 gör att priset hamnar på hela 6,999.99$.....
Jomenvisst skulle jag gärna vilja att Sony hade en mer fungerande produktlinje. Det jag menar är väl mer att alla märken har sina upp och ner, och kör man ett outsider-system (som jag tycker att Sony fortfarande är) så kan man inte bli förvånad om det kommer saker i lite konstig ordning.Tycker du inte det haltar lite?
/Mats
Hurså, intresserad?
Rajala har den på lager för 85 000 kr.
http://www.rajalacamera.se/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=33sal300f28g
Tyvärr faller den bort för Lennart, han vill ha en zoom.
De är ju faktiskt helt dumma i huvet med sån prissättning.
/Mats
Sigma har väl flera prisvärda och bra telezoomar till Sony eller har dom utgått/slutat tillverka dom??
85 000 är rätt mycket. För det får man en D800, en 300/2,8 VR II och en 24-70/2,8 från Nikon. Skulle gissa att den där får värma hyllan hos Rajala ganska länge ...