AFJ
Aktiv medlem
de skryter om super slomo, men
"users can choose frame rates of 960 (at 1280×800), 480 (at 720p), and 240 fps (at 1080p). "
Vad betyder det?
Det betyder att jag kan sluta leta efter den optimala kameran för att fota golfsvingen!
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
de skryter om super slomo, men
"users can choose frame rates of 960 (at 1280×800), 480 (at 720p), and 240 fps (at 1080p). "
Vad betyder det?
Det betyder att jag kan sluta leta efter den optimala kameran för att fota golfsvingen!![]()
Sonys RX10 mk2 känns verkligen trevlig men kostar ju där lite för mycket. Efter några veckor med Nikon 1 J5 som också har 1" Sony sensor tror jag och ger mycket bra bild kvalité för endast 5000 inkl. objektivet 10-30 PDZ samt 4K visserligen endast 15 bilder /sek. men 60 Fps i låst fokus och Fearri hastighet på hela 20 Fps med följande fokus så förstår jag inte varför Sonys ej klarar mer än 5 Fps med följande fokus ? Den har ju hela 25 bilder per sekund i 4K. Mycket nöjd med Nikon 1 J5 som komplement till systemkameran. Saknar endast sökare.
Med vänlig hälsning. Lennart Erik Edlund
Nikon 1 J5 är väl inte lika fickvänlig?
...och med mer likvärdiga brännvidder:
http://camerasize.com/compact/#614.42,489,ha,t
Det skulle jag utgå ifrån.Någon som vet om RX100 4 kan fjärrstyras?
Precis vad jag tänkte också! Men det känns dessvärre som om det blir en för stor "extrakostnad" bara för den featuren. Som vanligt beslutsångest...
Ja, det verkar ju bli lite väl dyrt.
Någon som sett svenskt pris på RX100 IV?
Vet tyvärr inte än men visst går den ned i fickan lika lätt som en Canon Ixus om man skruvar bort objektivet hehe. Eftersom det är en systemkamera så bestämmer objektivet hur fickvänligt denna lilla blir.
Tror inte de skiljer sig så mycket i storlek enligt bilder jag sett. Avsaknaden av sökare gör den ju mindre på sitt sätt och prisbilden känns ju stor iom. likvärdig kamera förutom högre fps i 4K och 240 bilder per sekund i slovmotiion mot 120 på Nikon 1 J5:an. Men 20 bilder per sekund i följande fokus är ju klassledande.
Med vänlig hälsning. /Lennart Erik Edlund
Köpte själv en III:a för en månad sedan. Då var jag väl medveten om att det var en RX100 IV på gång, men jag bedömde att den skulle komma att hamna runt 10.000 kr, och eftersom III:an fyllde de behov jag hade, så brydde jag mig inte om att vänta in IV:an "för att kolla". Var inte beredd att svälta ut mig så mycket.
Och jag måste säga att jag tappade hakan när jag tittade på de första bilderna jag tog med min nyanskaffade III:a. Med mina tidigare kompaktkameror var det inget tvivel om att skillnaden mot bildern tagna med mina APS-C kameror var avsevärd. Här, med RX100 III, hade jag svårt att urskilja någon skillnad alls, när jag förstorade bilderna 8-10 gånger efteråt.
Ligger på 11.500 hos cyberphoto. Lite saftigt för en kompaktkamera tycker jag i alla fall.
Instämmer!
Undrar om det är valutakurser som spelar in? Annars finns det väl ingen rimlig förklaring till varför man höjer priset så enormt för en modell som "bara" är en "uppgradering"?
Instämmer!
Undrar om det är valutakurser som spelar in? Annars finns det väl ingen rimlig förklaring till varför man höjer priset så enormt för en modell som "bara" är en "uppgradering"?