Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sonys nya 24-105mm/4 för E-mount

Produkter
(logga in för att koppla)

smislo

Aktiv medlem
Så kan det säkert vara. Sen undrar man ju alltid om ditt ex. presterade under par eller inte. Cyber var tydligen så pass impade att de klistrade en guldlapp på det och de brukar inte rent slentrianmässigt göra det.

Bästa rådet är nog att kolla i butik eller på Mässan som kommer snart. Alla har olika uppfattning om var den där Wow-gränsen går.
Detta med vilket exempel man fått är alltid lite lotteri speciellt om man köper på distans. Om jag minns rätt så har 18-105/4 inga påtalade exempel variationer som 16-70/4.
 

Hasse Sony Larsson

Avslutat medlemskap
Tack för hjälpen! Nä det tycker väl inte jag heller om det är bra. Det är värre att lägga ut nästan 10 000:- på en riktigt usel Sony Zeiss zoom som jag först gjorde. Jag hade förr ett Sigma 17-70mm som var väldigt mycket bättre och det kostade inte ens 4000:-. Att Zeiss vill ha sitt namn på dessa zoomar har jag svårt att förstå för det är ju inte en modell det handlar om utan åtminstone tre. Det är nog en hel del som väntat på det här objektivet.
Nu blir jag nyfiken :)
Vilka tre Zeiss-zoomar är dåliga? eller mindre bra
 
ANNONS