Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Spegellös Pentax K-01

Produkter
(logga in för att koppla)
Ingen som slagit till på fultaxen ännu? Den säljs för 299£ på srs just nu ca 3500 med frakt till Sverige. Blir sugen att byta ut min k20, framförallt sensorn och focuspeaking som lockar, kommer primärt att köra mf optik på den. Kit med pannkakan går lös på 4800 med frakt till Sverige. Känns som att k5ans ersättare blir bra mycket dyrare. Hmmmm.. Den är jäkligt fulsnygg k-01, försöker intala mig det.


Oj, har den redan fallit så mycket i pris? Nåja, inte ens om jag halsade en sjua och därefter bankade huvudet hårt i väggen, skulle jag kunna intala mig att den är snygg. Faktum är att jag tycker att den, till skillnad mot exempelvis K5 jag tycker är bland de "snyggaste" kamerorna som finns, är bland det fulaste i kameraväg jag någonsin sett. Blev M43 för min del istället, mest pga de otroligt små och lätta objektiven som finns att tillgå.
 
ANNONS