Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Spegling.

Produkter
(logga in för att koppla)

Jenneli

Aktiv medlem
Någon som vill visa & berätta hur man snyggast gör speglingar.....mina blir bara snea o vinda;0)

Prova gärna på bilden nedan....

Bilagor

• forum.jpg
    forum.jpg
    52.9 KB · Visningar: 421
Åh jo det är klart....sorry;0))

*Duplicera bilden (så du har två).
*Sedan tar du "Free Transform" på det duplicerade lagret och "Flip"(i detta fallet vertical).
*Sedan minskade jag opac på lagret & placerade bilden så att speglingen låg bra under orginalbildens tulpan.
*Sudda bort onödiga kanter om sådana finnes.

Maila mig om något är luddigt, lite svårt att förklara utan att det blir rörigt;0))

Mvh//Jenneli.

Här är en liknande uppställning av en legobil med släp. Bilden framställdes med hjälp av glasskiva som lades över underlaget samt att underlaget speglades in i glaset. Lätt retuscherat genom suda ut skarven till glasskivan, som även kan anas under dragbilen. Optiken är utrustad med ett polirisationsfilter med syfte att styra reflexionen.

Ja det var snyggt & framförallt fotat på ett riktigt vis o inte manipulerat.

Riktigt snyggt tycker jag.
Var det inte svårt att snygga till kanten av spegeln?

Mvh//Jenneli.

ANNONS
Götaplatsens Foto