Annons

Spricka i displayen på min 400D

Produkter
(logga in för att koppla)

103171

Avslutat medlemskap
Ja, det som inte får hända har hänt .. Och min fråga är naturligtvis om jag kan åtgärda detta på något vis? Jag sökte och fick till svar om folk som gjort detta på sina 20D och 350D men jag behöver veta om det går på en 400d, hur gör man isåfall och var får man tag på det man behöver för ingreppet och reservdelen?

Jag har för mig att Canon tar ett par hundralappar för att byta ut den, det är ingen större kostnad i allafall, hör efter med Canon service.

/kent

Är det bara glaset är dett inga problem bara gå in till någon kamerabutik som är återförsäljare av canon och beställa.
komihåg att beställa klistret som det fästs med också!
kosta ca 200:-

gjorde det på min 350 lite piller göra men.

Javisst är det bara glaset eller plasten eller vad det nu är, inte själva LCD-displayen
Får kila förbi expert nån dag då!
Tack så mycket för svaren!
Någon som har några detaljer på hur detta ingrepp går till?

Sugpropp brukar man använda för att dra ut den gamla, men det kan vara problematiskt om det är ett riktigt hål i den. Blir inget sug då, så att säga.

Javisst är det bara glaset eller plasten eller vad det nu är, inte själva LCD-displayen
Får kila förbi expert nån dag då!
Tack så mycket för svaren!
Någon som har några detaljer på hur detta ingrepp går till?

----------------------

Någon beskrivning får du då inte med.
en riktigt bra pincett och en kniv typ mattkniv behövs.
bara bända å pilla med kniven tills du få bort den trasiga plasten.
passa bara så du inte skadar själva LCD-skärmen.

och tänk till TVÅ gånger extra innan du försökrer sätta dit det annarns kommer du garanterat få problem med klistret...

ANNONS
Götaplatsens Foto