Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Spyder 2 och Windows 7

Produkter
(logga in för att koppla)

fabban

Aktiv medlem
Hej.
Jag har fått lånat en Spyder2 för att försöka kalibrera min skärm.
Men jag hittar inte lämplig mjukvara för detta, någon här som använder sig av Spyder2 och Windows 7 som kan tipsa om vilka filer som behövs för att få det att fungera som det är tänkt?

Mvh Richard.

Ps. Vet inte om tråden hamnade lite tokigt, fast det känns rätt med färghantering.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk

Hej.
Jag har fått lånat en Spyder2 för att försöka kalibrera min skärm.
Men jag hittar inte lämplig mjukvara för detta, någon här som använder sig av Spyder2 och Windows 7 som kan tipsa om vilka filer som behövs för att få det att fungera som det är tänkt?

En snabbtitt på min bärbara med win7 64 ger att jag har Spyder2express 2.3.6 installerad. Nu var det länge sedan jag kalibrerade någon skärm till den bärbara men vad jag kan minnas var det inget större problem varken att installera drivrutinen eller att kalibrera en extern skärm. Om du istället använder Spyder2Pro så tycks det vara 2.3.5 som är den senaste(sista) drivrutinen. Serienumret är det det följer med Spyder2an. Det är bara drivrutinen som behöver uppdateras.

Båda finns här:
http://support.datacolor.com/index.php?/Knowledgebase/List/Index/88/windows

Jag har även installerat min Spyder2 på Windows 8. Det gick men det krävdes en del envishet och flera försök för att installera och lyckas kalibrera. Det frös ett antal gånger men till sist så gick det även kalibrera under win8 (som en upplysning om någon skulle göra en senare sökning på forumet).

ANNONS
Götaplatsens Foto