Canon raw CR2 från 5D3, ca 25-30MB per bild. När jag var som flitigast tog jag väl 50 k bilder per år (ca 1.4 TB). En enda flygdag eller tornerspel brukade ge typ 5000 bilder.. Men nu har det ju varit paus ett par år..
Har en 4 TB HDD i datorn, den är alltid knökfull, två gamla 1 TB USB-diskar, fullproppade, två 8TB USB backupdiskar (med shingle-teknik). Jag visste inte skillnaden när jag köpte dem men "shingle" innebär att filerna packas så tätt som möjligt och då kan man inte byta ut enstaka uppdaterade filer i efterhand utan bara spara dem på ett nytt ställe. Tills den dagen man raderar hela disken och börjar om vill säga. Funkar fint för backup men är inte lämpligt som arkiv.. Nästa disk blir
inte mindre än 8 TB!

Vill ju att den räcker några år. Fotar man sparsamt klarar man sig förstås fint med mycket mindre diskar!
Att sitta och slänga gamla foton (förutsatt att man tar upp dem och tittar om det är något att ha) är ett
väldigt dåligt betalt jobb jämfört med att köpa en ny större disk! Jag räknade faktiskt och man får inte mer än någon enstaka krona, eller om det bara var ören, i "lön" per timme

Men å andra sidan så verkar man vara nära den fysiska gränsen för magnetisk packningstäthet på HDD, det verkar som utvecklingen planar ut runt 20 TB på 3.5-tumsdiskar. 8-12 TB har relativt rimligt pris men sen sticker det snabbt iväg.