Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ställa in fler än 3 steg i AEB på Canon 40D

Produkter
(logga in för att koppla)

Lindahl.E

Aktiv medlem
Hej!

Undrar om det är någon som vet om det går att ställa in fler än 3 steg i Auto-gafflingen (AEB) i Canon 40D?

Läste lite om HDR-bilder och det rekommenderades bl.a. att ställa in så att kameran tar 5 bilder i följd i AEB för att få önskad effekt. Dock lyckas jag bara få min kamera (40D) att ta tre bilder i följd. Finns det en inställning som gör att 40D tar 5 bilder och hur ställer man i sådana fall in det?

Tack på förhand.

//Erik.

Hej!

Undrar om det är någon som vet om det går att ställa in fler än 3 steg i Auto-gafflingen (AEB) i Canon 40D?

Läste lite om HDR-bilder och det rekommenderades bl.a. att ställa in så att kameran tar 5 bilder i följd i AEB för att få önskad effekt. Dock lyckas jag bara få min kamera (40D) att ta tre bilder i följd. Finns det en inställning som gör att 40D tar 5 bilder och hur ställer man i sådana fall in det?

Tack på förhand.

//Erik.

Nix! Det är tre som gäller i AEB. Dock finns det andra knep att ta till. Ställ in AEB. Mät ljuset. Sätt på Manuellt. Ställe ner så du fotar AEB med - 2 steg. Fota 3 st normalt. Fota 3 med AEB + 2 steg.
Nu har du 9 bilder.

ANNONS
Götaplatsens Foto