Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

statiskt dilemma

Produkter
(logga in för att koppla)

Liza

Aktiv medlem
Kan någon ge tips hur man blir av med den statiska laddningen på reflexfritt plexiglas som ska användas till inramning. Antistatduk hjälper inte ett jota.
Mvh Eva

Har du provat att jorda plexiglaset? Håll det mot ett värmeeelement eller något liknande. Det borde funka.

Hej!
OK det är en idé men håller det sig sen, jag menar, bilderna ska hänga i en utställningslokal.
Mvh Eva

AnWi skrev:
Problemen dyker upp om man försöker gno på den.

Jo tack, jag märkte det på bilderna som hänger ute på Bella Pictura, höll på att göra mig vansinnig.
Fukt, mja tror inte det håller att stå och spraya dem med blomspruta dagarna i ända, det gäller såväl fram som baksida då jag inte har en riktig ram runt om. :(

Ok fler förslag............
Mvh Eva

Det finns rengöringsmedel som samtidigt fungerar
som antistatmedel avsedda just för plastföremål.
Har testat några olika på bl.a. plexiglas och det
fungerar riktigt bra. Ytan blir helt torr och
blir inte uppladdad lika lätt.

Baföratt nämna ett exempel:
ELFA art.nr. 80-816-48
http://www.elfa.se/se/index1.html

Hmm, de verkar smarta, sprayen och våtservetterna ska väl kunna gå och köpa i datoraffärer. Tack, ska testa detta tips.
MVH Eva

ANNONS
Götaplatsens Foto