Annons

Stockholm 6/2?

Produkter
(logga in för att koppla)
Romantik fanns i luften med vackra vita svanar och drömmen om det kommande kungabröllopet.... ;)
 

Bilagor

  • IMG_0198.jpg
    IMG_0198.jpg
    39.8 KB · Visningar: 176
  • IMG_0193.jpg
    IMG_0193.jpg
    57.9 KB · Visningar: 174
  • IMG_0333-2.jpg
    IMG_0333-2.jpg
    48 KB · Visningar: 175
Av en händelse och som en liten överraskning hamnade fotogänget på konstutställning! När man inte skapar konst själv kan man titta på den... ;)

1. Vad gör man inte för konsten...
2. Ögat ser dig...
3. Kort skärpedjup...(en av dagens bilder jag är riktigt nöjd med och som många av oss avbildade!) ;)
 

Bilagor

  • IMG_0269.jpg
    IMG_0269.jpg
    50.6 KB · Visningar: 177
  • IMG_0276.jpg
    IMG_0276.jpg
    34.5 KB · Visningar: 171
  • IMG_0283.jpg
    IMG_0283.jpg
    56.9 KB · Visningar: 175
Sedan var vi tvungen att fylla på med energi...
 

Bilagor

  • IMG_0351.jpg
    IMG_0351.jpg
    74.4 KB · Visningar: 171
  • IMG_0340.jpg
    IMG_0340.jpg
    77.9 KB · Visningar: 173
  • IMG_0362.jpg
    IMG_0362.jpg
    71 KB · Visningar: 171
Sist på eftermiddagen/tidig kväll såg vi en gäng killar som åkte skateboard nere i t-banan... Coolt!
 

Bilagor

  • IMG_0487.jpg
    IMG_0487.jpg
    66.9 KB · Visningar: 171
  • IMG_0490.jpg
    IMG_0490.jpg
    55.6 KB · Visningar: 172
Oj, oj vad bilder det blev denna gång... Men man får väl vara glad åt det. :) Det är inte alltid det blir så!?

Men här kommer till sist mina egna favoriter från dagen! :)

1. Balla linjer
2. Varning för fotografer
 

Bilagor

  • IMG_0301.jpg
    IMG_0301.jpg
    59.7 KB · Visningar: 168
  • IMG_0418.jpg
    IMG_0418.jpg
    64.4 KB · Visningar: 170
Fick svidande kritik i en annan del av forumet för mina höstbilder som gjorde att jag helt tappade lusten lägga upp bilder här... Men det var ett tag sen nu så jag kör ändå hehe Här e mitt bidrag till tråden -> http://www.bildalbumet.se/gallery.php?i=7e3d38044df556bb21ea3a439073324d

Trist att det blivit så, tittade just på dina bilder och tyckte om många av dom, bra jobbat :)

Tina: wow va många bra bilder du fick till.

Kul som många redan sagt att träffa alla både nya som bekanta ansikten :)
 
Fick svidande kritik i en annan del av forumet för mina höstbilder som gjorde att jag helt tappade lusten lägga upp bilder här... Men det var ett tag sen nu så jag kör ändå hehe Här e mitt bidrag till tråden -> http://www.bildalbumet.se/gallery.php?i=7e3d38044df556bb21ea3a439073324d

Justa bilder. Man skall bara ta åt sig om någin gillar bilderna, annars skall man bara lyssna om det är riktigt konstruktiv kritik. Dels har alla dåliga dagar, sedan är det ju så att när folk ombeds komma med kritik, så försöker många hitta på ett annat sätt att göra bilderna. Det behöver inte innebära att det är ett bättre sätt, bara ett annat sätt. Och smaken är ju som sagt delad... Jag tyckte i alla fall du hade många coola bilder, men det är ju min smak det :)
 
Blixtinspiration

Vi pratade ju en del om blixtbilder och att kanske träffas och träna lite blixt. Dessutom har jag de senaste veckorna plockat fram mina blixtstativ och paraplyer för att fota produkter inför en välgörenhetsauktion. Så sammantaget blev jag väldigt blixtinspirerad... Idag beställde jag lite färgfilter samt radiostyrning till blixtarna, tänkte att snoot kan man tejpa ihop själv. Skulle slänga lite bubbelplast när jag tänkte att den kan man kanske använda som gobo :) Så nu är jag laddad :)
 
Vi pratade ju en del om blixtbilder och att kanske träffas och träna lite blixt. Dessutom har jag de senaste veckorna plockat fram mina blixtstativ och paraplyer för att fota produkter inför en välgörenhetsauktion. Så sammantaget blev jag väldigt blixtinspirerad... Idag beställde jag lite färgfilter samt radiostyrning till blixtarna, tänkte att snoot kan man tejpa ihop själv. Skulle slänga lite bubbelplast när jag tänkte att den kan man kanske använda som gobo :) Så nu är jag laddad :)

finemang! låter bra det.

jag har 3st blixtstativ, 1 paraply och 4 st hotshoelbixtar(dock "bara" 2 st nikon-blixtar).

Dock tänkte jag så här:
det var ju några som körde nikon av oss, och om några till förutom jag har antingen SB600/800/900 så kan vi ju försöka få ihop 2 eller 3 st, så kan alla oavsett kamera smacka på en sb900/800 på kameran o styra de andra småttingarna. på så sätt är man inte beroende av kameramärke, även om Nikon är störst bäst och vackrast och allt annat är leksaker ;)

i annat fall så kör vi bara radiosändare.

vilka sändare köpte du?
jag har iaf 3st mottagare och 2 sändare modell Cactus V4


här kommer 3 st panoramabilder också:

http://farm5.static.flickr.com/4068/4344130496_c1a29ec3f3_b.jpg
http://farm5.static.flickr.com/4047/4343391197_d743293128.jpg
 
Senast ändrad:
jag behöver lära mig blixtar så jag kanske hakar om tid å plats funkar. har en sb-900 å bidra me. fotar bara mingel me min.
 
finemang! låter bra det.

jag har 3st blixtstativ, 1 paraply och 4 st hotshoelbixtar(dock "bara" 2 st nikon-blixtar).

Dock tänkte jag så här:
det var ju några som körde nikon av oss, och om några till förutom jag har antingen SB600/800/900 så kan vi ju försöka få ihop 2 eller 3 st, så kan alla oavsett kamera smacka på en sb900/800 på kameran o styra de andra småttingarna. på så sätt är man inte beroende av kameramärke, även om Nikon är störst bäst och vackrast och allt annat är leksaker ;)

i annat fall så kör vi bara radiosändare.

vilka sändare köpte du?
jag har iaf 3st mottagare och 2 sändare modell Cactus V4


här kommer 3 st panoramabilder också:

http://farm5.static.flickr.com/4068/4344130496_c1a29ec3f3_b.jpg
http://farm5.static.flickr.com/4047/4343391197_d743293128.jpg

Jag köpte också Cactus v4, två av varje. Jag tänkte en sändare till kameran och en till blixtmätaren.
Jag tar med några leksaksblixtar av märket Pentax :)
 
Vi pratade ju en del om blixtbilder och att kanske träffas och träna lite blixt. Dessutom har jag de senaste veckorna plockat fram mina blixtstativ och paraplyer för att fota produkter inför en välgörenhetsauktion. Så sammantaget blev jag väldigt blixtinspirerad... Idag beställde jag lite färgfilter samt radiostyrning till blixtarna, tänkte att snoot kan man tejpa ihop själv. Skulle slänga lite bubbelplast när jag tänkte att den kan man kanske använda som gobo :) Så nu är jag laddad :)

Provar gärna med blixtar bredvid kameran igen, har SB-800/SB-900, SU-800, färgfilter och lite annat.

Hälsningar

Martin
 
ANNONS