Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Storformat 5x7', vilken ska jag välja?

Produkter
(logga in för att koppla)
4x5 tum kanske är mer användbart, eller? Tänker på tillgång av film, filmhållare etc,,

Sådan "Field"-modell som du länkar till verkar praktisk men kanske lite begränsande i studiosammanhang!?

Men visst är en Field,storformat snabbare och lite enklare att arbeta med, desutom så mycket lättare att transportera runt om kring!

Mvh Niclas,

4x5" är nog bättre att titta efter.

LP-Foto har ju en auktion snart. Där kommer det säljas några Technikakameror.

Annars har Dito..

Verkar vara en fin kamera i gott skick. Men det är en skaplig vidvinkelglugg på den som motsvarar
24mm på småbild. Men du kan säkert hitta någon bra glugg 180_240mm här i Sverige. Det är ett härligt format som du lätt kan kontaktkopiera och
negativformat är väldigt harmoniskt. Priset verkar ok.

mvh Lasse

Re: Re: TipsTipsTipsTips;)!!

Johan Okker skrev:
Lade du i din iver märke till att den var ganska defekt?

Hehe, till viss del gjorde jag det;/ Eftersom dessa kameror till sin konstruktion är ganska enkla så går det nog att fixa stora delar..

Dessutom så är det två fina linser som följer med!!

Mvh Niclas, som inte hade tvekat till det priset som är auktionens startpris i alla fall!!;)

Tack för råd och åsikter. Ska ta en funderare. Ibland får man ta sina chanser. Kameror är som kvinnor. Man söker dem eller blir funnen, förälskar sig, erövrar, blir i bland oskiljbar från dem (Minox 35) och en del önskar man att man aldrig tagit i (Canon eos). Hoppas jag snart kommer att hitta någon 5x7. Ooh, jag längtar...
(Johan, vad är Dito..)

ANNONS
Götaplatsens Foto