Artificiell
Aktiv medlem
Sedan en tid tillbaka måste man skriva en viss textmängd i en bildkommentar för att den ska kunna registreras. Detta har jag inga synpunkter på. Däremot bör inte samma krav gälla gälla ens egna svar.
Ett par exempel:
"Fin bild, tror mig känna igen platsen. Är det möjligvis Grönköping?"
Eller...
"Gillar skärpedjupet! Vad är det för lins du använder?"
Och andra, likande kommentarer.
På den här typen av frågor vill man ju gärna ge ett svar - om inte annat av artighet - men tvingas lägga ut texten på ett fabricerat sätt. Ett önskemål om ett kort "Ja!" tvingas alltså till ett: "Ja det har du rätt i, det är faktiskt Grönköping. Kul att du gissade rätt!" Lite onödigt
Det här är såklart ingen viktig fråga men är ändå en liten detalj som stört mig på sistone. Kanske en enkel sak att ändra på för redaktionen?
Ulf
Ett par exempel:
"Fin bild, tror mig känna igen platsen. Är det möjligvis Grönköping?"
Eller...
"Gillar skärpedjupet! Vad är det för lins du använder?"
Och andra, likande kommentarer.
På den här typen av frågor vill man ju gärna ge ett svar - om inte annat av artighet - men tvingas lägga ut texten på ett fabricerat sätt. Ett önskemål om ett kort "Ja!" tvingas alltså till ett: "Ja det har du rätt i, det är faktiskt Grönköping. Kul att du gissade rätt!" Lite onödigt
Det här är såklart ingen viktig fråga men är ändå en liten detalj som stört mig på sistone. Kanske en enkel sak att ändra på för redaktionen?
Ulf