Annons

Sveriges vanligaste fågel, suddmesen

Produkter
(logga in för att koppla)

Orre

Avslutat medlemskap
Haha. Är inte alla människor Naturmänniskor. Bara liksom av födsel och sånt ?

//Benny


Jag tyckte att det var fina bilder, när det var lite rörelse i dem, lite annorlunda så där mot alla "vanliga" fågelbilder. Men jag är ingen naturmänniska..
 

Orre

Avslutat medlemskap
Suddand heter dessa.

//B


Rolig tråd! Jag funderade själv på ngt dylikt över tack vare min frustration över dessa småfåglar (som jag så gärna vill ta bra bilder av...) men som ena ögonblicket är där, och nästa bara är borta.
Snabba små rackare.
Well... Här är en av många Suddmesar från mig.
 

Orre

Avslutat medlemskap
Mycket fin hök. (vet ej om blå/brunhök).

//B


En något frustrerande suddhök, grym pose. Jag kan gärna erkänna att om jag fick välja en bild bland mina fågelbilder som skulle låtit bli att vara en suddmes, så är det den här...

jaja, bara ut i helgen, på det igen, tur att helgen är tre dagar :)
 

theTnT

Aktiv medlem
Klippsvala

Försökte fota flygande hussvalor med telet, den här är den enda som blev "skarp"...
(ledtråd, överkanten)
 

Bilagor

theTnT

Aktiv medlem
Jädrans, den var SUDDIG ! Hade hivat både kamerahus och objektiv i närmsta sjö och börjat med knyppling istället.

//Benny
Hehe! :D

Jag följde den uppför grässtrået och trodde den skulle sakta in på toppen så pass att jag skulle hinna hitta fokus. Icke!
 

Orre

Avslutat medlemskap
Hehe! :D

Jag följde den uppför grässtrået och trodde den skulle sakta in på toppen så pass att jag skulle hinna hitta fokus. Icke!
Ja fifan. Jag har alfågel här nu, mellan isflaken, varje gång jag riktar 100-400mm mot dom så dyker dom, trots 500 m avstånd så ser dom mig. IRRO.

Abisko, Torne träsk.

//Benny
 
ANNONS