Annons

Sveriges vanligaste fågel, suddmesen

Produkter
(logga in för att koppla)

Oförbätterlig

Aktiv medlem
Känner igen stolpen. Stadssjön, Hedemora, maj 2020. Citronärla, hane. Jag var där ett par gånger och letade...

/Kjell
Stämmer bra det =)
Andra veckan eller så fick den stängselstolpar bredvid spången att sitta och sjunga på, så då ville den inte sitta på den lägre mer fotogeniska drivveden bredvid spången längre.
Men du tog det väl på fågeln och inte på stolpen? =)
 

sjunne

Aktiv medlem
Nuförtiden finns det faktiskt talgbollar UTAN det förfärande plastnätet! Har man en gång sett en talgboll i ett träd med en blodig tars hängande så köper man aldrig nätade talgbollar igen!
Inlägget med anledning av att jag sett nätade talgbollar på en eller flera bilder här!
Eftersom jag definitivt inte är någon fågelfotograf så får ni ingen bild!! *ler*
 

holmbo

Aktiv medlem
Nuförtiden finns det faktiskt talgbollar UTAN det förfärande plastnätet! Har man en gång sett en talgboll i ett träd med en blodig tars hängande så köper man aldrig nätade talgbollar igen!
Inlägget med anledning av att jag sett nätade talgbollar på en eller flera bilder här!
Eftersom jag definitivt inte är någon fågelfotograf så får ni ingen bild!! *ler*
Du har rätt, men senaste bilden på talgboll MED nät är från 2010. Så folk har nog fattat. :)
 

Canalog

Avslutat medlemskap
Jag lyckades fånga TVÅ stycken på samma bild...(kill 2 birds with one stone som dom säger i Amerikat..) se här:Suddmesar.jpg
Från mitt vardagsrumsfönster...med min 7DMk2, 1,4 III Extendern och EF100-400 IS
OK ??
 
ANNONS