Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

SVT's Alla är fotografer

Produkter
(logga in för att koppla)

flamencokungen

Ny medlem
Jag håller med, men jag tycker det är lite synd att det bara är en halvtimme. Det känns som att de får stressa genom vissa delar av programmet lite väl mycket.
Precis min åsikt. Jag hade nog hoppats på mer "utbildning" i programmet innan serien började, men nu har jag inte ens sett de senaste avsnitten för att jag inte tycker att det ger mig något... :/
Synd, för det dräller inte direkt av TV-program om fotografering...
 

Tell

Aktiv medlem
Precis min åsikt. Jag hade nog hoppats på mer "utbildning" i programmet innan serien började, men nu har jag inte ens sett de senaste avsnitten för att jag inte tycker att det ger mig något... :/
Synd, för det dräller inte direkt av TV-program om fotografering...
I sista (borträknat julspecialen) så pratar dom ganska mycket om tredjedelsregeln, alltså riktigt bra tips för nybörjare. Men utöver det var det mest random underhållning..
 

Tomas1960

Aktiv medlem
Tycker serien är kul just därför att det inte är en massa teknikjidder och förklaringar till hur en bild bör vara.
Dom gör fotografering till en rolig grej med massor av konstnärliga infallsvinklar. Dom plockar ut sin bästa bild.
Varför göra det svårare än så???
 

Mr.Berg

Aktiv medlem
Tycker serien är kul just därför att det inte är en massa teknikjidder och förklaringar till hur en bild bör vara.
Dom gör fotografering till en rolig grej med massor av konstnärliga infallsvinklar. Dom plockar ut sin bästa bild.
Varför göra det svårare än så???
Du har rätt i att det inte behöver vara massa teknikjidder som du kallar det däremot hade det varit väldigt intressant att hör mer diskussion om varför de tyckar att en bild är bra eller dålig eller vad som gör en bild bättre än en annan, det hade iallafalla jag kunnat lära mig mycket av.
 

stefohl

Aktiv medlem
Du har rätt i att det inte behöver vara massa teknikjidder som du kallar det däremot hade det varit väldigt intressant att hör mer diskussion om varför de tyckar att en bild är bra eller dålig eller vad som gör en bild bättre än en annan, det hade iallafalla jag kunnat lära mig mycket av.
Är lite frestad att peka på alla de filmer som Bo Bergström och jag gjorde för Fotosidan som finns under TV-fliken, som har just den inriktningen som du söker. Men det kanske är lite för ego-trippat ;-)
 

Sten-Åke Sändh

Aktiv medlem
Du är bara lite för blygsam ibland Stefan.

Passar på att tipsa om några roliga och väldigt informativa böcker jag fått de två senaste jularna som julklappar. "Fotografernas bästa bilder ... och hur de kom till".

Det som är just så bra är allt teknikjidder tillsammans med förklaringar om hur de valde sina motiv. Båda bitarna behövs faktiskt om man vill förstå hur det verkligen gick till.

Bilderna finns på siten 1X.COM som man marknadsför som Sveriges största kulturhemlighet (Uppsala). Det må vara hur det vill med det men bra och kul är det tycker jag och lär sig en del gör man faktiskt.

Men detta kände väl de flesta till redan :)

God fortsättning!
 
ANNONS