Annons

Ta detta som en varning

Produkter
(logga in för att koppla)

Minifotarn

Aktiv medlem
Hej! Ikväll spenderade jag min kväll på Gröna lund, närmare bestämt framför Stora scenen och Sommarkrysset. Jag fick en bra plats och fotade nästan hela tiden. Bilderna blev väldigt bra och nu när jag kom hem så skulle jag ladda in bilderna på datorn. För omväxlings skull så använde jag Windows guide till att ladda in bilderna från minneskortet till datorn. Jag valde att spara bilderna i en mapp som Windows skulle skapa själv. När laddningen var klar fanns inga bilder i mappen, och innan jag kollade det så hade jag markerat alla bilder och gjort Shift + Delete (Vilket betyder att bilderna inte passerar papperskorgen först). Så kvar fanns inga bilder på minneskortet heller. Jag blev väldigt deprimerad och tänkte mest varna för Windows egen guide för detta, men det var också skönt att skriva av sig.

Mvh Martin Lindqvist.

Lånar tråden lite om det är ok.

Jag kör med photorescue och första gången jag testade detta på ett raderat minneskort så kom över 120 bilder fram igen.

Men hur ska man göra den dagen man säljer sin kamera med minneskortet?

Kör alltid formatera kort i kameran.

Lite lurigt om man är rädd om sina bilder.

Nu är det ju inte aktuellt i och för sig men nyfiken som man är ;-)

MVH Julle.

Jag kör med photorescue och första gången jag testade detta på ett raderat minneskort så kom över 120 bilder fram igen.

MVH Julle.

Tjenare!
För mig är det inget problem i alla fall. Jag skulle aldrig låta ett minneskort följa med...inget använt i alla fall. Just av den anledningen som du påpekar. Dessutom är minneskort så billiga att det inte finns någon anledning.

/Arne

Du kan inte vara lite mer utförlig i din beskrivning, hur och vad gör du?

Sedan en liten detalj som kan ställa till det, minneskortet måste sitta i en kortläsare. USB-kabel till kameran fungerar vanligen inte.

MVH Julle.

Formatera kortet, (sätt i det i kamera om du formaterade det någon annan stans) starta kameran, sätt den på serietagning, rikta kameran ner i golvet eller på en vägg eller nått annat trist, tryck in avtryckaren och håll den intryckt tills du fyllt minnes kortet, formatera kortet igen, klart.
Om någon försöker få fram dina gamla kort kommer dom att få fram dom sist tagna korten, dvs dom på golvet eller vad du nu riktade kameran mot. se bara till så att du verkligen fyller kortet så mycket det går innan du formaterar.

Mvh Mattias

Istället för att ta typ 600 bilder så skulle jag fört över lite meningslösa filer från datorn tills kortet är fullt.

ANNONS
Götaplatsens Foto