Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ta fram förstoringar av foton.

Produkter
(logga in för att koppla)

pixypixel

Medlem
Tänkte göra förstoringar av några foton men vilket ställe är bäst? Finns ju mängder av företag som gör förstoringar. Vill göra tavlor av dom och eventuellt sälja så vill att det ska vara bra kvalité. Något tips?
 
Allt beror på vart man bor. Jag har gärna nära kontakt med tryckeriet så jag får exakt det jag vill ha. Om du bor i Göteborg kan jag varmt rekommendera Ericsons foto i Mölndal. Jag har använt dom vid utställningar och försäljning av stora prints.
 
Jag har alltid blivit nöjd med Adorama. Det blir lite frakt beroende på var du bor, men deras priser och kvalitet är bra.

Det blir alltid lite fram och tillbaka när man låter någon trycka åt en. Efter ett tag lär man sig att justera färgerna på skärmen där deras tryck. Adorama har varit mycket hjälpsamma och vid tillfälle erbjudit sig att skicka en my version.
 
Tycker att Crimson ärr ett säkert kort. Har du en någorlunda rättkalibrerad 1920 skärm så fungerar det fint att ställa skärpan vid 50% förstoring i bildprogrammet (skärp till det ser bra ut på skärm) och sedan kryssa i "rör inte mina bilder" när du laddat upp och valt papperssort. Det brukar nästan alltid bli bra. Väljer du canvas kan du lägga på lite extra skärpa så att det ser på gränsen till överskärpt ut på skärmen i 50%.
 
Senast ändrad:
ANNONS