Annons

Tamron SP 150-600mm VC

Har ett litet glapp mellan kamerahuset o Tamronobjektivet det måste väl vara helt fel!
Har provat alla andra gluggar som jag har (endast Canon) o dom är helt stumma. Är det någon annan som kan märka något glapp. Är fruktansvärt irriterande Kamerahuset är en Marklll. Objektivet är köpt på Japan Photo i Gbg. Va tycker Ni skall jag skicka tillbaka det?

Väntar på ett Tamron själv. Jag undrar om du menar glapp i rotationsriktningen när du vrider på objektivet eller i längdriktningen?
 
Går i köptankar kring Tamrons nya tele 150 600 mm 5-6,3 . Någon som har erfarenhet av detta objektiv ?

Kolla in länken som postats ovan. Där finns många exempel och jämförelser som vi diskuterat.
Har lite exempelbilder i mina album på fåglar och månen bl.a.
Jag är väldigt nöjd med mitt objektiv. Hade 100-400 innan och känner att jag fått det lilla extra nu med minst lika bra skärpa samt 200mm till att leka med.

http://www.svarfvar.fotosidan.se/viewpic.htm?ID=3122711
 
Ser lovande ut blir nog ett inköp , problemet är att objektivet inte finns i Sverige just nu .

Håkan
 
Fick hem mitt Tamron ikväll från Götaplatsens Foto. Inget damm och inga lösa glasbitar ;-) Se tidigare inlägg. Testade det bara som hastigast inomhus eftersom det redan mörknat ute. AF lät fint och "tog" snabbt trots det dåliga ljuset inomhus.
Det ska bli spännande att testa det under helgen om vi slipper regn. Lägger upp några exempelbilder senare i veckan. Blir de bra är det definitivt objektivets förtjänst eftersom jag inte är van vid långa telen.
 
Kolla in länken som postats ovan. Där finns många exempel och jämförelser som vi diskuterat.
Har lite exempelbilder i mina album på fåglar och månen bl.a.
Jag är väldigt nöjd med mitt objektiv. Hade 100-400 innan och känner att jag fått det lilla extra nu med minst lika bra skärpa samt 200mm till att leka med.

http://www.svarfvar.fotosidan.se/viewpic.htm?ID=3122711
Snyggt Magnus. Är det taget med din 5d eller din 60d? Hur upplever du af?
 
Hur upplever ni som testat 6D tillsammans med objektivet...följande fokus på längre brännvidder....
 
Tamron SP 150-600/5-6.5 vs Sigma 150-500/5-6,3 DG OS HSM

Någon som har erfarenhet och kan kommentera hur Tamron SP 150-600/5-6.5 är jämfört med det Sigma 150-500/5-6,3 DG OS HSM som jag har idag? Är det dags att uppgradera?
 
Jag har ägt en Sigma 150-500 men sålde bort det mest pga att jag inte gillade kvalitén på de högre brännviddarna bildmässigt.
Har dock saknat objektivet sedan det såldes.
Extremt sugen på Tamrons 150-600 nu.
 
Någon som har erfarenhet och kan kommentera hur Tamron SP 150-600/5-6.5 är jämfört med det Sigma 150-500/5-6,3 DG OS HSM som jag har idag? Är det dags att uppgradera?

Någon erfarenhet av nya Tamronobjektivet har jag inte, men att döma av DxO-marks tester så är den bara marginellt bättre än Sigma 150-500. Jag har en 150-500 och jag tänker inte byta den mot Tamron 150-600. Möjligen mot nya Nikon 80-400 om jag får råd.
 
ANNONS