Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tamron utan DI till A100?

Produkter
(logga in för att koppla)

Matnil

Avslutat medlemskap
Någon som vet om ett Tamron AF SP 90/2,8 Macro som inte är DI (Tamrons anpassning till digitala kameror) funkar till Sony A100?

Jadå, har en icke Di själv. De är bara lite känsligare för motljus då de inte har antireflexbehandling på bakersta linsen. Just Tamron 90 har så insjunken frontlins så det händer nästan aldrig att jag får några problem.

hm, då kanske jag skulle vara lite försiktig med ett sådant objektiv då jag tänkte använda det ganska mycket till akvariebilder där 250w metallhalogen lampor hänger typ 30cm ovanför vattenytan och kanske kan orsaka lite besvärligt motljus? Eller vad tror ni?

Använd det präktiga motljusskyddet som hör till gluggen! Jag har ett Tamron 90 utan Di till min Pentax K100D och har inte upplevt att det skulle vara speciellt känsligt för motljus. Och visst har den antireflexbehandling på bakre linsen, men det kanske är bättre på Di-modellen.

ANNONS
Götaplatsens Foto