Annons

Tecknad effekt i Photoshop

Produkter
(logga in för att koppla)

åkesson

Medlem
Hej vet att det finns andra trådar om detta men hittar ingen vettig,
Vill göra mina fotografier tecknade i photoshop .
Såg en bra turtorial en gång men kan bara inte hitta den,
Är det någon som kan hjälpa mig
Mvh
Jan Carlsson

Trevlig sida! Men jag lyckas inte ladda ner några macron - men det kanske inte är meningen att man ska kunna göra det?

Tillägg: Aha, det är dessutom din egen sida... nu kommer jag att fastna i den istället för att städa.. ;)

Senast ändrad:
Tack Mattias
Var inte riktigt det jag tänkte, vet att jag såg en turturial som man lätt kunde se vem det var fast i tecknad version var helt grymt, tydligen ganska avancerad
lite apple reklam liknande fast mer detaljerad.
Hmm kan inte fatta att jag slarva bort den

Nej, men den sparas bara som en vanlig .txt-fil... men det kanske bara är att byta namn på den? Har tyvärr inte PS på den här datorn, så jag kan inte prova heller.

åkesson skrev:
Hej vet att det finns andra trådar om detta men hittar ingen vettig,
Vill göra mina fotografier tecknade i photoshop .
Såg en bra turtorial en gång men kan bara inte hitta den,
Är det någon som kan hjälpa mig
Mvh
Jan Carlsson

Hej Jan,
Jag vet inte riktigt vilken tecknad effekt du är ute efter riktig men här är en som jag gjort tidigare. Jag har inget makro utan har "handgjort" det hela själv.

Bilagor

• caryn-ill.jpg
    caryn-ill.jpg
    40.9 KB · Visningar: 2,397
Tack alla ni snälla
Det var novapop länken men de andra är intressanta med
Tack än en gång
Fotosidan e bara så bäst
Mvh
Jan Carlsson

Sökte du inte en tut om hur man gör ?

Det enda jag kan läsa ut från Novapop är att jag får köpa deras tjänst att tillverka foton ? Eller har jag missat något ?

Tycker att det var grymt läckra bilder och skulle vara skoj att vet hur man gör.

jorå det gjorde ja, hitta inget vettigt kollade de länkarna men själva färg läggandet är svårt,
Måste nog ha typ en viacom bräda el något,
För att få till ansiktsdragen.
Men man får väl kämpa vidare

Det dom gjort på novapop verkar vara att de lekt med tröskelvärden och gett de svarta bitarna olika färger.. har gjort några liknande saker.. bland annat här http://www.deviantart.com/deviation/27889955/ Själva effekten heter Treshhold eller tröskelvärde och är rätt enkel, den finns i botten av lagermeny i PS och elements med tror jag. Den andra sortens bilder är gjorda med vektor grafik som fått ersätta olika färgområden. Jag har inte testat detta men jag skulle tro att det är möjligt att åstadkomma genom att posterisera bilden, en effekt som finns på samma ställe som treshold, bestämma ett antal färgnivåer och sedan med hjälp av vektorpennan (ser ut som en gammaldags bläckpennespets i verktygsmenyn) skapa ny fält i olika lager för de olika färgfälten.. det är en rätt pillig metod, men kan vara värd att testa. Det finns program som gör detta för dig.. till exempel Xara Xs som följde med nån pc tidning far min köpte, pc tidningen nr 3 2006 effekten heter bitmap tracer, kanske andra program har den också.. detta blev ett långt inlägg.. hoppas det hjälpte dig

Mvh

kom på en sak till som är värd att nämna, med lite trixande i med smart oskärpa under filter menyn i ps kan du också få till liknande effekter men inter lika distinkta. Det går dock att göra utmärkt bra detaljskisser av bilder med detta filter..

ANNONS
Götaplatsens Foto