Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tema trappor i Göteborg

Produkter
(logga in för att koppla)

henq

Aktiv medlem
Jag håller på och fotograferar olika trappor för tillfället.

Jag undrar om ni har några tips på spektakulära, vackra eller på annat sätt spännnande trappor i Göteborgsområdet?
Både inom- och utomhus funkar.

Fotoexempel är aldrig fel =)

Gångbron mellan Nordstan och Lilla Bommen kanske kan vara något, tittar man istället neråt finns en spiraltrappa. Kanske finns här en annan bild än den jag såg.

Inne i Nordstan finns ju oxå en del att leka med, rulltrappor och speglar.

Var väl det jag hade på bild just nu ...

Lite skoj, sitter själv i dessa tankar med. Det är en idé som jag tänkt på några månader nu men som ännu inte blivit av. Ska bli roligt att se ditt resultat.
Här kommer lite tips på de ställen jag funderat på än så länge:
Järntorget expempel nedan
Lilla bommen exempel nedan
NK
Nordstaden
Linnégatan exempel längre upp
Kvarnbyn (Mölndal) kvällstid för en spöklik känsla
Gasklockan (har dock inte spanat ifall det finns trappor där ens)
Norra älvstranden finns det en rolig slingrande trappa med roligt budskap mitt på
Lisebergsstationen

Bilagor

• stair.jpg
    stair.jpg
    42.5 KB · Visningar: 546
norfolk skrev:
Gasklockan (har dock inte spanat ifall det finns trappor där ens)

Gasklockan har en trappa. Om man nu kan kalla denna järndurkskonstruktion på utsidan av byggnaden en så där 25 meter upp för trappa. Men utsikten är väl svindlande bra - även nedåt.

Visst är det en trappa på gasklockan. Här är en bild jag tog för ganska länge sen:

Bilagor

• p3241736.jpg
    p3241736.jpg
    29.3 KB · Visningar: 383
PetFish skrev:
Det blev ju riktigt bra, lite avis att jag inte kom på den idén själv :eek:) Rikitgt spännande bilder du fått till.

Tack! Bilderna från Göteborg är mina, resten är från Tyskland.

Jag gillar Martins bild från restaurang Trappan ovan, jag har tyvärr inte varit där när himlen varit nåt att se.

Riktigt fint resultat av din idé. Gillar att du tagit emd lite olika vinklar, perspektiv och detaljnivå. Gör sig grymt bra i svartvitt med. Nu fick jag återigen upp lusten att fortsätta med mitt projekt.

ANNONS
Götaplatsens Foto