Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Tiff kopior i LR

Produkter
(logga in för att koppla)

campokatt

Aktiv medlem
Om jag öppnar en rawbild från Lightroom i photoshop och arbetar med den. När jag sedan sparar den som en TIFF i samma mapp som rawbilden så borde den väll dyka upp även i LR eller? Ibland gör den det och ibland inte. Nån som vet vad felet är att den inte dyker upp ibland?

Jag vill alltså se orginalet och den redigerade tifbilden som två separata bilder i LR.

Du måste öppna filen från Lightroom så skapar LR en TIFF fil som du kan arbera med. Öppnar du den i PS utan at först gå in i LR så måste du synka mappen i LR så att du kan se filen.

/Stefan

Du måste öppna filen från Lightroom så skapar LR en TIFF fil som du kan arbera med. Öppnar du den i PS utan at först gå in i LR så måste du synka mappen i LR så att du kan se filen.

/Stefan

Ja, jag högerklickar på bilden inna i LR och väljer öppna i photoshop...
Somsagt, ibland går det och ibland inte.....

ANNONS
Götaplatsens Foto