Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tips för köp av laptop

Produkter
(logga in för att koppla)
MAC saa klart!

Hej (skriver paa en USA-maskin)!

Det baesta jag gjort i mitt liv gaellande datorer var att laemna Microsoft och gaa oever till Mac. Inga krascher, inga dumma kommentarer fraan systemet i smaa gulliga foenster, inga tvaerstopp i systemet.
De flesta jag kaenner som sysslar med bilder (och aeven musik) aetter Mac hoegst paa listan ocksaa.
Varma Floridahaelsningar, Robban

Hej.
Har förmånen att arbeta med båda systemen med Mac som senaste dator. Det jag hittills sett av den verkar bra, men det är ett annat sätt att jobba. Som bärbar är den lätt, smidig, snabb och lättjobbad. Alla andra jämförelser får jag ng vänta med pga för lite erfarenheter.

MAC och första problemet ...

Sitter med en iMAC och har köpt en Iomega Ultra Max 2 x 500GB som jag ska använda Raid 1 kopplad. Hårddisken kommer HFS-formaterad och Raid 0 kopplad.

När jag nu ska köra Raid 1 så ser inte systemet (Mac 10.5.1) iomegan, vilket är helt rätt eftersom jag måste formatera den i Raid1-konfigurerad.

Min fråga blir då, hur fn gör jag???

Tacksam för snabbt svar / Jan.Olof

ANNONS
Götaplatsens Foto