Annons

Tips på lämplig extraväska.

Produkter
(logga in för att koppla)

F.Malvefors

Avslutat medlemskap
Har en KATA R-101 ryggsäck som jag är nöjd med. Tyvärr får alla prylar inte plats och ibland vill man inte välja vilka grejor som skall med.

Funderar därför på att köpa en liten axelväska som kan följa med när den behövs och vill gärna ha tips på lite mindre väskor.

Det som skall få plats är en Nikon SB-80DX, lite småplock som batterier och blixtfot. Kanske en eller två linser av mindre storlek med.

F.Malvefors skrev:
Har en KATA R-101 ryggsäck som jag är nöjd med. Tyvärr får alla prylar inte plats och ibland vill man inte välja vilka grejor som skall med.

Funderar därför på att köpa en liten axelväska som kan följa med när den behövs och vill gärna ha tips på lite mindre väskor.

Det som skall få plats är en Nikon SB-80DX, lite småplock som batterier och blixtfot. Kanske en eller två linser av mindre storlek med.
Följde det inte med en liten väska till blixten. Får inte linserna plats i den?

Själv har jag en Crumpler Sporty Guy 2.8. Den rymmer en blixt och två fasta objektiv plus en massa småtillbehör. Jag har inga linser men det skulle nog rymmas ett gäng i ytterfickan.

Jag rekommenderar dig också att kolla in Crumplers sortiment. Toppenbra väskor som inte ser så där "fotoväskiga" ut.

Ta en titt på Lowepros stealth reporter-serie. De finns i storlekarna 100, 200, 300, 400, 550. Storlek 100 rymmer en kamera utan batterigrepp, med ett objektiv monterat plus ytterligare ett extra objektiv eller en blixt. Filter och småplock ryms i sidofickorna.

Tack för tipsen, Crumpler väskorna ser ju lite intressanta ut.

Per, jag har en SB800 och en SB80DX, med båda blixtarna har det enbart följt med en påse respektive ett halvhårt fodral som enbart blixten får plats i.

Uppföljning.

Eftersom jag är så nöjd med min KATA ryggsäck, så blev det en KATA även denna gång. Hittade en modell som heter PB-44 för 549 kr hos swefo.se och slog till. Kommer väl på posten i nästa vecka. =)

ANNONS
Götaplatsens Foto