Annons

Tjernobyl

Produkter
(logga in för att koppla)

jimmy83

Avslutat medlemskap
Hallå!

Mitt intresse inom foto är övergivna platser och är sugen på att dra till Tjernobyl för och fota och uppleva en övergiven stad.

Jag är intressera av allt ifrån tips på hur ni som har varit där hur ni har gått tillväga med resa, guide, hotell och tillstånd osv till att dra ihop ett gäng roligt folk som har intresse för foto och övergivna platser som vill följa med.

MVH//Jimmy
 
Vi sitter nu och skissar på en bilsemester dit med familjerna. Antingen åka via Baltikum(färja från Stockholm), eller köra via Finland och Ryssland för att passera Moskva på vägen till Ukraina.

Det finns nu möjlighet att köra i Tjernobyl med egen bil, men man måste fortfarande hyra en statlig guide på plats. Alltså gäller det att ha ett säte över i bilen.

På vägen hem från Ukraina tänkte vi oss Polen och Auswitch och sedan åka till Tjeckien och Prag, sen hem via Tyskland och Danmark. Tanken är att vi ska tälta efter vägen.
 
Hallå!

Mitt intresse inom foto är övergivna platser och är sugen på att dra till Tjernobyl för och fota och uppleva en övergiven stad.

Jag är intressera av allt ifrån tips på hur ni som har varit där hur ni har gått tillväga med resa, guide, hotell och tillstånd osv till att dra ihop ett gäng roligt folk som har intresse för foto och övergivna platser som vill följa med.

MVH//Jimmy

Om foto är det primära så är mitt tips att samla ihop några likasinnade och undvika besök över helgen då platsen besöks av många andra. Du kan på så sätt styra mer själv och bestämma hur mkt tid du önskar lägga på respektive plats. Åker du med dom vanliga turistgrupperna så kommer du uppleva stress eftersom guiden har ett schema att följa. Jag reste med Chernobyl-Tour.Com och blev mkt nöjd. Guiden var mycket bra med flera års erfarenhet och pratade god engelska.

Några av mina bilder från platsen:
https://www.flickr.com/photos/129434936@N05/albums/72157658272292614
 
ANNONS