Justus
Avslutat medlemskap
objernulf skrev:
400-or till EOS finns ju inte så många av. Endast original finns ju att köpa nya sedan Tokina och Sigma har slutat tillverka sina.
400/2.8 L, L II, IS L - för dyrt?
400/4 DO IS L - för dyrt?
400/5.6 L - mycket bra men dyrt
Jepp, alldeles för dyrt.
Har också läst att APO Macro-varianten skall vara den bästa av Sigmas. Även att den skall vara ganska likvärdig Tokinan.Sigma AF 400/5.6 äldre - inte så bra
Sigma AF 400/5.6 APO äldre - bättre
Sigma AF 400/5.6 APO macro - medeltest men många användare är mycket nöjda
Var något av dina två objektiv SD-versionen?Tokina AT-X AF 400/5.6 - bra test och många nöjda användare
Jag har haft två exemplar av Tokinan. Det första (5000 kr begagnat 1996) var inte så bra. Det andra var mycket bra. 2000 kr verkar vara ett normalpris begagnat.





