Annons

Träna din argumentationsteknik: Mac är alltid bättre än PC (eller tvärtom)!

Produkter
(logga in för att koppla)

Torparfarsan

Avslutat medlemskap
För att vara rumsrent och acceptabelt på detta forum gäller att priset är så högt som möjligt och att det är de rätta bokstäverna i prylens namn. Annars är det att betrakta som avfall.
Inte underligt att fotosidans debattforum är så roligt att följa. Ett gott skratt förlänger livet och vill man leva länga skall man definitivt följa detta forum.
 

Matte_J

Aktiv medlem
För att vara rumsrent och acceptabelt på detta forum gäller att priset är så högt som möjligt och att det är de rätta bokstäverna i prylens namn. Annars är det att betrakta som avfall.
Inte underligt att fotosidans debattforum är så roligt att följa. Ett gott skratt förlänger livet och vill man leva länga skall man definitivt följa detta forum.
Du missade kanske att det pågick en diskussion med flera läger som har diametralt olika uppfattningar? Eller trodde du att det ena lägret inte var medlemmar på forumet?

Annars förstår jag inte hur du kan läsa denna tråd och sedan hävda att det finns en enda åsikt på detta forum om hur man ska vara och göra.
 

Janne Ar

Aktiv medlem
För att vara rumsrent och acceptabelt på detta forum gäller att priset är så högt som möjligt och att det är de rätta bokstäverna i prylens namn. Annars är det att betrakta som avfall.
Inte underligt att fotosidans debattforum är så roligt att följa. Ett gott skratt förlänger livet och vill man leva länga skall man definitivt följa detta forum.
Ja, det där verkar vara allmängiltigt när det gäller utrustning här på fotosidan.se. Ju dyrare och tyngre kamera, objektiv etc., desto bättre. Förmodligen går en riktigt fläskig utrustning ut själv och tar lysande bilder...

"Über Geschmack läßt sich streiten", som tysken säger... Man kan undra om det inte vore mer konstruktivt att lägga energin på att ta bilder istället för att förgäves föröska övertyga varandra?
Eller handlar diskussionen egentligen om att försöka övertyga sig själv om att man gjort rätt val?
 

ebermark

Avslutat medlemskap
Javisst är det, turligt nog brukar de flesta sansa sig och köpa en Iphone till slut när dom märker vilken plastig skitlur dom fick när dom blev lurade på en android
Det jag har märkt är att ju mer folk kan om datorer och elektronik i största allmänhet, desto mindre benägna är dom att köpa en iphone. Och likadant ju yngre och mer lättpåverkad, desto större iphone-benägenhet. Bland dom senare är det dock vanligare med äldre iphone-modeller.
Det är många som köper iphone bara för att "alla andra" har en.
Dom som köper android gör det mer genomtänkt.
 

Mesch

Aktiv medlem
Det jag har märkt är att ju mer folk kan om datorer och elektronik i största allmänhet, desto mindre benägna är dom att köpa en iphone. Och likadant ju yngre och mer lättpåverkad, desto större iphone-benägenhet. Bland dom senare är det dock vanligare med äldre iphone-modeller.
Vilket jättelass med gössel!
 

Mesch

Aktiv medlem
Vad jag säger påverkar inte sanningen, det har du rätt i. Det är redan sant.
De enda stående argument du kan komma med är att det är sant för att du säger det eller för att det är sant.

Din världsbild och argumentation verkar komma från en 13-åring med lite för mycket tid framför datorn.
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Det är dagisnivå på argumentationstekniken här på slutet. Snäpp upp den eller så stänger vi tråden.
 

ebermark

Avslutat medlemskap
Är man inte en särskilt avancerad användare och inte saknar dom avancerade funktionerna som finns i android så klarar man sig säkert bra med en nybörjartelefon som iphone.

Jag använder mig exempelvis av en app som fixar så jag kan ändra i princip vilka inställningar som helst i telefonen baserat på diverse variabler som tid, plats eller anslutna tillbehör.

Med hjälp av appen slås wifi på och min låsskärm (lösenord) automatiskt av när jag kommer hem (och slås på när jag lämnar hemmet), jag har också olika ringsignaler beroende på var jag är.
Om jag klockan 21 är ansluten till ett wifi-nätverk så drar spotify igång (för att synca eventuella ändringar till mina offline-spellistor).

...Vilket bara är en bråkdel av vad man kan automatisera...

http://tasker.dinglisch.net/

Där står det mer, men långt ifrån allt som går att göra (handlar väl mest om hur pass kreativ man är).

Försök göra nåt sånt med en iphone. Nä, visst ja...det går inte ens om man jailbreakat den!
 
ANNONS