Annons

Trög MacBook Pro

Produkter
(logga in för att koppla)
Det är inte säkert du måste göra något, kolla vilken firmware du har på disken. Senaste ska vara EXT0CB6Q. Var själv på vippen att börja dona när jag såg att rätt firmware redan är installerad. Här framgår annars hur man gör:

http://blog.conradchavez.com/2014/1...vo-ssd-performance-restoration-tool-on-a-mac/

Hur kollar man vilken firmware man har då? På en mac alltså... Eller för den delen, vilken disk man har i en MacBook Pro Retina Late 2013?
 
Tackar allra ödmjukast! :)

Min rapporterar APPLE SSD SM0512F Revision: UXM2JA1Q
Svårt att veta vilken Samsung det är, googlade lite utan framgång, men firmwaren antyder väl att jag inte behöver oroa mig? Verkar inte vara en 840 EVO i min eller?

Nej, du har väl Apples egna SSD-disk i så det är väl lugnt. Det som diskuterats tidigare är för oss andra som tryckt i egna Samsungdiskar. ;)
 
Nej, du har väl Apples egna SSD-disk i så det är väl lugnt. Det som diskuterats tidigare är för oss andra som tryckt i egna Samsungdiskar. ;)

Aha! Jag trodde Apple hade satt i 840 EVO i sina maskiner som var en tickande bomb. Är ny i Mac-världen sen ett halvår, mycket att lära.

Tack så mycket för hjälpen!
 
ANNONS