Är då själv inte det minsta missnöjd med min övergång till Mac en gång. Många gånger är vi snabba att rangordna saker som bättre eller sämre, då det kanske inte alls är varken det ena eller det andra utan bara annorlunda.
Visst kändes det konstigt att lämna "utforskaren" och dess trädstruktur, men mindre konstigt att kunna få ett "snabel a" lite smidigare.
Två grejer som är mer annorlunda än bra eller dåligt...
Men jag har då upplevt att mina Macar håller sig pigga längre, medans Windowsmaskinerna käkar Ram-Minne som de inte vill lämna tillbaks utan en omstart eller något minnesrensningsprogram.
Smidigare uppdateringar och färre omstarter. Windows register är ju inget jag saknar. Och mata ett virusprogram med prestanda känns inte heller som huvudändamålet med mina datorköp. Visst... finns ju on/off knapp på det med.
Användarvänligheten tycker jag är oslagbar i Macen. Och skall man koppla upp någonting till eller från Macen är det både lätt och smidigt. Bluetothgrejjer och omskalningar för TV skärmar eller projektorer går jättesmidigt med Macen. Kanske Windows 7 blivit bättre på sånt nu... vet ej, men det känns som man behöver vara mindre datorintresserad för att lösa sina uppgifter med Mac än PC.
Skulle jag råka bli en gamer på gamla dar skulle jag kanske starta upp Windowspartitionen lite oftare, men annars grämer jag mig inte särskillt mycket över att inte använda Win.