Fredrikpersson skrev:
Jag håller med Örjan om att kritiken skall vara saklig och inte oförskämd eller utpeka fotogrefen som någon sorts våldsverkare etc.
Men Örjan, vad är det som säger att du skall komma in som en ädel riddare och kommentera andras iofs taktlösa kommentarer? I mina ögon är det ett väldigt effektivt sätt att starta ett ordkrig värdigt vilket dagis som helst.
Om någon skriver kommentarer som är idiotiska säger väl kommentaren i sig allt om personen som skrivit kommentaren? Förtydliganden känns i det läget överflödiga.
Fotografen själv - och ingen annan - är väl den som skall bemöta orättfärdiga påståenden om hans eller hennes person? Även här är det väl bäst att inte bry sig om att det bland 12000 medlemmar finns folk som inte kan ge bra kommentarer. Och är kommentarerna mycket grova utgår jag från att fotosidans webredaktion gör sitt jobb och stänger av medlemmen som har skrivit kommentaren.
Att det sedan finns omogna fotografer som inte kan låta bli att göra korkade utfall mot kritik säger väl - återigen - mer om fotografen än kritikerna?
mvh
F