Annons

Ultimata kameran med filmfunktion

Produkter
(logga in för att koppla)

Josemine

Medlem
Jag letar efter en digitalkamera som funger bra till att även filma med. Upplösningen på filmen ska vara 640 x 480 o 30/fps.

Problemet är bara att jag inte kan hitta den ultimata kameran för det. Dom riktiga grymmingarna har ingen filmfunktion.

Nu är frågan... ska man strunta i filmfunktion?

Vad kostar en dvkamera som ger motsvarande kvalité? Man kanske kan köpa en separat.

Jag vill ju inte att mina bilder ska behöva lida pga fördelen med film.

Bästa kameran enligt mig om man ser till mina foto + filmkrav är Nikon 8800. Men jag är osäker på om den räcker till om man vill ta riktigt skarpa o proffsiga bilder.

Mvh Josemine

Canon Powershot S2 IS fyller de krav du har på filmfunktioner. Dessutom är det en mycket bra "vanlig" digitalkompakt med superzoom och bildstabilisering.
Mvh Curt

Jag har många filmklipp från den kameran, så jag kan hålla med dig om att den fyller mina krav på filmfunktioner. Däremot så uppfyller den inte mina skärpekrav, även om den förvisso är väldigt bra i vissa lägen. Så tyvärr blir det inte den kameran. Men tack ändå för att du tog dig tid att svara.

Mvh Josemine

Jag tittar också efter en digitalkamera med bra filmfunktion. Har sett, eller rättare sagt hört problem med flera Canon Powershotmodeller. Det blir ett besvärligt surrande ljud som förstör filmkänslan, och ljud vill jag ha med.
Någon som vet en kamera där också ljudet är bra? Min syster vill ha en kamera till sina småbarn.

Lise-Lott

ANNONS
Götaplatsens Foto