Annons

Det värsta jag varit med om!

Produkter
(logga in för att koppla)
En möjlighet är att presentera sanningen så att den du pratar med drar felaktiga slutsatser:

ta dig till tex DN's reception och, om du kan, sätt di i en hörn där du får vara ostörd. Sedan ringer du dit du vill och presenterar dig: "Hej, jag heter Nils Karlsson och ringer från DN". Du har inte ljugit och den du pratar med kan tolka det du sagt som att du jobbar där, vilket jag tycke rborde leda till att det blir lite fart på dem.

Det går självklart att använda vilken annan tidning eller radit-/TV-station som helst, bara den man pratar med omedelbart vet varifrån man ringer och att det är ett stort mediaföretag.
 
Känns onekligen som det har med din ålder att göra, trots att du är ett år från att bli myndig, låt din pappa do the talking och kolla om det hjälper. Det är ganska vanligt att när ens föräldrar pratar med butiken så brukar saker gå mycket fortare av någon anledning.
 
Jag tycker att man ska slippa vänta på kameran från
verkstan så länge, oavsett om man är 17 eller "vuxen".

Servicen är slapp om man inte har proffsprylar och
speciella privilegier.

I malmö har vi idag bara ett ställe att lämna garantiärenden till
och det känns som om resultatet blir lika bra som om jag låter det
lokala dagiset leka några dagar med prylarna.
 
Foto-Gabbe skrev:
Jag tycker att man ska slippa vänta på kameran från
verkstan så länge, oavsett om man är 17 eller "vuxen".

Servicen är slapp om man inte har proffsprylar och
speciella privilegier.

I malmö har vi idag bara ett ställe att lämna garantiärenden till
och det känns som om resultatet blir lika bra som om jag låter det
lokala dagiset leka några dagar med prylarna.

Jag är 17 själv så det är väll ganska uppenbart att jag tycker det med eller?.. öhm.
 
Hur fungerar det när de professionella fotograferna skickar in sina kameror? Behandlas dom annorlunda än amatörerna?

Jag trodde i min enfald att Canon var duktiga på service genom att dom är störst bland yrkesfotograferna...

//Larsa
 
Simon: Jag har aldrig påstått något annat väl? Snarare höll
jag med trots att jag är gubbe...

.Z. skrev:
Hur fungerar det när de professionella fotograferna skickar in sina kameror? Behandlas dom annorlunda än amatörerna?

Jag trodde i min enfald att Canon var duktiga på service genom att dom är störst bland yrkesfotograferna...

//Larsa

Det har kommit upp i många trådar hur bra servicen är om man är professionell
eller ändå har lyckat få ett certifikat utan att direkt jobba med kameran.
Fullt förståeligt när ditt märke är ett annat om du inte har
uppmärksammat de trådarna.
Du verkar ha mycket bättre koll på Canon än vad jag har
på Konica Minolta dock...
 
Canon har ett servicesystem för professionella fotografer (CPS, Canon professional photographer). Uppfyller man ett antal krav kan man ansöka och förhoppningsvis få CPSstatus och får då bl a mycket snabbare service samt tillgång till låneprylar om reparationen drar ut på tiden (i den mån det nu finns låneprylar att tillgå).

mvh

Bent
 
Till viss del är det kanske med all rätt som proffs "kommer före",
men det får inte leda till såna saker som man har läst flera gånger under sommaren.

Folk som får kameror som är döda vid leverans eller efter 1-3 dagar
och sen måste vara av med den hela sommaren.

Skandal!
 
Bent C. skrev:
Canon har ett servicesystem för professionella fotografer (CPS, Canon professional photographer). Uppfyller man ett antal krav kan man ansöka och förhoppningsvis få CPSstatus och får då bl a mycket snabbare service samt tillgång till låneprylar om reparationen drar ut på tiden (i den mån det nu finns låneprylar att tillgå).

mvh

Bent

det krävs en hel del för att fylla dom kraven, 2st proffshus + 3 L objektiv och att man använder utrustingen i sitt jobb.
 
Stoffe69 skrev:
Problemet när det gäller service på Canon är att det bara finns ETT serviceställe i Sverige dvs Stockholm Centralservice.

jag lämnade in min kamera i Göteborg RCC, och enl. Canons hemsida finns det två till,, totalt 4 st..
 
Då har jag fått det hela om bakfoten, handlat både i Norrland och Stockholm och båda gångerna hamnat på SCS med mina garantier.

Bra att få detta klarlagt dock.

Jag har numera CPS status så om jag - vilket gud förbjude - får problem igen så kanske jag får ett bättre bemötande.



defiant skrev:
jag lämnade in min kamera i Göteborg RCC, och enl. Canons hemsida finns det två till,, totalt 4 st..
 
Stoffe69 skrev:


Jag har numera CPS status så om jag - vilket gud förbjude - får problem igen så kanske jag får ett bättre bemötande.

vet inte om bemötandet blir bättre, i Göteborg där jag lämnade in mina saker vad det ett mycket bra bemötande, även innan jag visade upp mitt CPS kort. Det blev däremot mycket sämre när jag talade med dom på Central service. grejorna hade skickats dit då det skulle gå fortare. Inte något proffsigt bemötande på Centralservice direkt. Och så tog det nästan 2 veckor..
 
oj vad många som har skrivit!

Imorgon är det måndag, då blir det nya krafter.

Om ni vill komma med några tips utöver de som redan skrivits vore jag ytterst tacksam.

Det jag planerar att göra imorn är följande:

1. Ringa till canonservice center och höra med de hur allt ligger till. OM de då fortsätter att skylla ifrån sig på dittan o datten ringer jag till canon i solna, och pratar med kvalitetsansvarig.

2. OM detta inte hjälper ber jag far min ringa och skrika på de/ alternative Hollyfoto får ta tag i det. Det är ju trots allt genom de jag borde få lite service.

/calle
 
Foto-Gabbe skrev:
Simon: Jag har aldrig påstått något annat väl? Snarare höll
jag med trots att jag är gubbe...



Det har kommit upp i många trådar hur bra servicen är om man är professionell
eller ändå har lyckat få ett certifikat utan att direkt jobba med kameran.
Fullt förståeligt när ditt märke är ett annat om du inte har
uppmärksammat de trådarna.
Du verkar ha mycket bättre koll på Canon än vad jag har
på Konica Minolta dock...

Hehe, ursäktar mig, Gubbe :)
 
Ringde till Canon service center idag.

De sa att de idag fått tag på Canon och att de inte kunde byta ut min kamera. Utan var tvungna att vänta på delar, varför ville han inte säga.

Jag frågade då om de hade sensorn i lager, det visste han inte heller. Sen slängde jag på luren.

Efter det ringde jag till Canon i Solna.

Pratade med en person som var ansvarig för olika verkstäder bl.a. Han fick mina uppgifter och serienumret på kameran.. Problemet var bara att han inte verkade förstå allvaret i det hela..

Tack för mig

/calle
 
Foto-Gabbe skrev:
Simon:
Du verkar ha mycket bättre koll på Canon än vad jag har
på Konica Minolta dock...

Nja, koll & koll:)

Körde Nikon 80 - ca 90 & Canon under 90-talet, men det var ju ett tag sen...

//Larsa, som alltid varit en hoppjerka:)
 
Ofta är det bra att strukturera problemet formalistiskt. Det är du som har en affärsrelation med Hollyfoto, Hollyfoto med Canon, och Canon med Centralservice. Hollyfoto har fått någon tusenlapp i återförsäljarprovision just för att kunna ta ansvar mot dig, låna ut reservkamera, tjata på Canon osv.

Såvisa man nu inte tycker att leverantören (Holly alltså) misssköter sig, eller tvivlar på företaget, så blir det enklast att låta dom göra hela jobbet.

Börjar alla ringa till varandra blir det lätt konstigheter i ansvarsfördelningen. Bättre att låta Hollyfoto få redovisa mest varje dag vilka framsteg de gjort för att se till att du har den fungerande kamera du betalt för.
 
ANNONS