Annons

Uppdatera D700 firmware

Produkter
(logga in för att koppla)

eyescan

Aktiv medlem
Jag tänkte uppdatera min firmware till 1.01, men har ingen separat minneskortsläsare. Detta gör att jag inte enligt instruktionen kan formatera och lägga den nya programvaran på det tomma kortet och jag kan inte heller radera det utan att sätta i det i kameran och slå på den igen? Hur skall jag göra?
MVH
Niklas

Funkar det inte som på D300:an.
Jag formaterar kortet i kameran, för över filerna till rotkatalogen via datorn med kameran kopplad till datorn med den medföljande usb-sladden.

Funkar det inte som på D300:an.
Jag formaterar kortet i kameran, för över filerna till rotkatalogen via datorn med kameran kopplad till datorn med den medföljande usb-sladden.

Det borde göra det så långt, men sen står det att man skall:

1. Stäng av kameran när ett meddelande visas om att uppdateringen har slutförts.
2. Formatera om minneskortet.
3. Slå på kameran igen för att kontrollera att både firmware A och B har uppdaterats till den nya versionen.

Du har säkert rätt, det kanske bara jag som är nojjig... jag är bara rädd att den bootar igen från minneskortet om man inte formaterar om det innan man stänger på kameran igen.

/Niklas

Du går ju in i uppdateringsmenyn manuellt och startar uppdateringen så det är ingen risk att den startar av sig själv.

ANNONS
Götaplatsens Foto