Annons

Uppdatering av äldre Lightroom

Produkter
(logga in för att koppla)

Agent00soul

Aktiv medlem
Jag har Lightroom 1.4 och när jag klickar på "sök efter uppdateringar" står det att jag redan har den senaste versionen. Men det stämmer ju inte. Jag har letat på Adobes hemsida efter information om uppdateringar men det står ingenting.
Är det så att man måste betala fullt pris om man vill uppdatera till LR4? Det känns ju rätt surt att behöva betala en gång till för ett program som man redan har betalat för...
 
Jag har Lightroom 1.4 och när jag klickar på "sök efter uppdateringar" står det att jag redan har den senaste versionen. Men det stämmer ju inte. Jag har letat på Adobes hemsida efter information om uppdateringar men det står ingenting.
Är det så att man måste betala fullt pris om man vill uppdatera till LR4? Det känns ju rätt surt att behöva betala en gång till för ett program som man redan har betalat för...
Du kan uppgradera till Lightroom 4 från vilken version som helst.

http://www.adobe.com/products/photoshop-lightroom/buying-guide-upgrades.html

Dessutom är Lightroom 4 så billigt att köpa nytt att det i praktiken är som en uppgraderingskostnad. :)
 

Gucco

Avslutat medlemskap
Uppgradering

Du har inte Lightroom 4 utan Ligtroom 1 version 4? Varje ny utgåva måste köpas, en uppgradering till reducerat pris. Nya Lightroom kostar en bråkdel av Ligtroom 3 även utan uppgraderingspriset.
 

Agent00soul

Aktiv medlem
Du kan uppgradera till Lightroom 4 från vilken version som helst.

http://www.adobe.com/products/photoshop-lightroom/buying-guide-upgrades.html

Dessutom är Lightroom 4 så billigt att köpa nytt att det i praktiken är som en uppgraderingskostnad. :)
"You own Adobe Photoshop Lightroom 3.x, 2.x, or 1.x Upgrade to Adobe Lightroom 4 US$79"

Tack för tipset! Enligt ovanstående länk verkar det faktiskt som om jag kan uppdatera för 79 dollar. Det tycker jag är ett helt OK pris.
 

Agent00soul

Aktiv medlem
Då var det nedladdat, installerat och klart.
Funkar gör det också, men jag måste ju säga att det känns krångligare att använda än gamla versionen. Men det går kanske smidigare när man har lärt sig hur det är tänkt.
 

afe

Aktiv medlem
Då var det nedladdat, installerat och klart.
Funkar gör det också, men jag måste ju säga att det känns krångligare att använda än gamla versionen. Men det går kanske smidigare när man har lärt sig hur det är tänkt.
Ooooooohh ja! Det är milsvid skillnad i användning och även bildkvalitet :)
 

Helmetrock

Aktiv medlem
men jag måste ju säga att det känns krångligare att använda än gamla versionen. Men det går kanske smidigare när man har lärt sig hur det är tänkt.
Jo, krångligare på samma sätt som en motorsåg är krångligare än en stenyxa, men det är ju ändå ingen tvekan om vilken man väljer ;-)
 
ANNONS