Annons

Uppgradera från acdsee 6.0 till 8.0

Produkter
(logga in för att koppla)

patrikmalmberg

Aktiv medlem
Jag uppdaterade precis min ACDSee och när jag skulle importera gamla databasen försvann allting utom 12 bilder. Det verkar som om den inte kan importera information om filer som låg på en extern USB disk.

Någon som sett något liknande och vet hur man fixar det?

Tack.

Nu är jag iofs. en gammal stenåldersmänniska som säger "UGH!!!" och kör med ACDSee 3.0 men vad är det för databas du talar om? Kör inte ACDSee direkt från katalog- och filstrukturen på hårddisken?

Det är det som är databasen, men den måste konverteras när man byter mellan vissa versioner. Just nu ligger acdsee pyrt till att åka ut, ett program som inte klarar konvertera mellan sina egna versioner är inte mycket att ha.

Tittar på iMatch för tillfället istället.

Jodå, men all katalogisering är borta, förutom 12 bilder då, som låg på ett annat ställe. Nu ska jag pröva att avinstallera 8:an, byta till version 6, flytta allt till en fast hårddisk och sedan göra om allt en gång till.

Sen ska jag maila acdsee killarna för att se vad dom säger. Funkar det inte så ryker programmet helt och hållet, eller så säljer jag det till nån mindre vetnade:)

har en fråga eftersom du verkar förstå dig på det där med meningen av databasen.. Vad FN är den bra för? Det enda jag märkt är att(beroende på hur mkt bilder man har) det blir segt att öppna.. plus att det tar "massa" plats på c: dessutom går det inte att ta bort/stänga av denna funktion..

Vad spelar alltså databasen för roll? upplever det inte som snabbare på något sätt jämför med tidigare ver. snarare betydligt segare. (kör 6.0) vore kul att få reda på det, för jag har då aldrig förstått meningen med skiten :)

ANNONS
Götaplatsens Foto