Annons

Utmaning Lund

Produkter
(logga in för att koppla)

Yeye

Aktiv medlem
Jag kommer ju inte att ha en chans eftersom jag hittar så dåligt i Lund. Men nu får jag en morot att inte bara fota runt Höjeå.
 

ola_nilsson

Aktiv medlem
Jo, du är nära rätt plats. Som jag lärt mig reglerna i dessa utmaningar så förväntas du ta en bild på tallriken som syns i förgrunden på thommyms bild men kanske lite vidare och mer fokusdjup (här måste det dock finnas lite utrymme för kreativitet ;-) )
 

lasalda

Medlem
Jo, du är nära rätt plats. Som jag lärt mig reglerna i dessa utmaningar så förväntas du ta en bild på tallriken som syns i förgrunden på thommyms bild men kanske lite vidare och mer fokusdjup (här måste det dock finnas lite utrymme för kreativitet ;-) )
Let's go! SOOC JPEGs:
1:a är samma plats. Jag hade inte lagt märke till myntet tidigare!
2:a är nästa plats!
 

Bilagor

ola_nilsson

Aktiv medlem
Jag tror jag vet var jag skall leta, men har inte lagt märke till den. Skall ge mig ut en tur efter jobbet. Om jag hinner först...
 

ola_nilsson

Aktiv medlem
Svårare än jag trodde, men när jag läste vänsterut ordentligt så kom jag till Lunds varumärke där jag var förra gången och fotograferade Ved. Kluriga ledtråden vänsterut förklaras nog av symbolerna i fönstret, eller?
 

Bilagor

ola_nilsson

Aktiv medlem
Jag känner mig hyfsad säker på att det är rätt plats, så jag skickar ut en ny utmaning. Lite längre från Domkyrkan denna gång. Lite osäker på om denna är svår eller ej.
 

Bilagor

ola_nilsson

Aktiv medlem
Det är max av en fasad utan att få med skyltar. De stående plåtarna är nog ca 2m på höjden. Så kan nog turerna begränsas lite ;)
 

lasalda

Medlem
Jag hade inte sett byggnaden tidigare men hade tur och såg den idag då jag tog en längre runda än vanligt. Tog ett foto med skylten också men postar denna istället så finns det lite kvar att upptäcka till helgen!
 

Bilagor

thommym

Aktiv medlem
Jag hade inte sett byggnaden tidigare men hade tur och såg den idag då jag tog en längre runda än vanligt. Tog ett foto med skylten också men postar denna istället så finns det lite kvar att upptäcka till helgen!
Den byggnaden har jag inte sett innan. Vid kung Oscars bro?
 

ola_nilsson

Aktiv medlem
Hej,
Lunds nation finns tydligen även på Arkivgatan. Där ser man. De verkar dessutom behöva ventilation i någon källare. Hade inte klarat denna utan hjälp från en av familjens lundastudenter som tydligen snubblade på den under sista april.
Rätt säker på att jag har rätt, så ny utmaning kommer strax.
 

Bilagor

ANNONS