Annons

Utomhusutställning Planket

Produkter
(logga in för att koppla)

Gatufoten

Aktiv medlem
Finns det några fotografer som har erfarenhet av att ordna utställning utomhus?

Jag menar då det praktiska - inte bildernas innehåll.

Har rätt skaplig erfarenhet av allmänna utställningar då det är en liten men dock del i jobbet. Men just Fotoutställning har jag inte varit i närheten av att ordna utomhus.

Tips och funderingar.
 
Japp, jag har ordnat Planket i Stockholm (1991) och Uppsala.
Var och när har du tänkt ordna din utställning?
 
Bingo

DÅ är du den jag söker..

Södra Norrland men jag vill inte offentliggöra detaljerna. Min fråga är seriös oh exempelvis arbetskraft är ordnad och finansierad 100%.

Plats: ett väl frekventerat strövområde.

Mål: Att låta fotografer, erfarna och "coming young ones" möjlighet att visa allmänheten en vinkel av det vi ser Något sånt.

Sen finns det väl fällor och misstag jag inte vet om än, minst sagt. Men bara den som gör något kan misslyckas.


Ska på jobbet i morgon och se vad som hänt men efter det skulle jag gärna maila dig Peter och höra lite ner om detaljerna, om det vore OK i slutet av veckan eller kommnade vecka?
 
Bara för att jag hittade en idealiske rådgivaren jag sökte behöver inte tråden dö.

Finns det andra som har åsikter, tankar och funderingar så lyssnar i alla fall jag ivrigt. Vad säger ni?

Har någon ställt ut på något lite på lite annorlunda och kanske uppmärksammade utställningar? Hur reagerar "allmänheten"och vilken respons har du fått som fotograf?
 
ANNONS