Annons

utsående tänder

Produkter
(logga in för att koppla)

froslunda

Aktiv medlem
porträtt på en tjej med utstående tänder, hur minskar/böjer in smartast i Photoshop? Så det blir snyggt?

Jag kan bara ge lite input iom att jag är ny i PS. De tekniker som jag har tagit del utav bygger på att man trycker in olika kroppsdelar, typ kärlekshantag osv. Det är delar som har pöst ut på sidor.

Jag kan tänka mig att det kan bli svårt att trycka in tänder. Kan man inte klona tänder från en annan bild?

Hoppas att du får klokare svar från någon annan.

Hälsningar

Robert

Jag skulle markera och ta transformationsverktygen som Perspective, Distort, Skew för att trycka ihop, ändra vinklar. Sedan efterputsa med klonstämpel på utrymmet utanför tänderna som nu blivit större.

Låter som en lite små pervers sysselsättning...

Klart det går, men varför??? Det smartaste är väl då möjligen att plåta henne så att just det draget inte framhävs.

Ett klonad porträtt?

Då blir det ju inget porträtt! Utan en annan tjej som inte finns. Det vore bättre att fotografera henne i ett ljus som gör att tänderna inte bli så iögonfallande. En utmaning för fotografen så att säga.

froslunda skrev:
porträtt på en tjej med utstående tänder, hur minskar/böjer in smartast i Photoshop? Så det blir snyggt?

Stäng munnen ???

Men allvar.. det är väl så hon ser ut.. Som någon sa.. då är det väl bättre att hitta en fördelaktigare vinkel?

Uh ska du plåta en tjej och sen manipulera bilden så det inte är hon längre?! Man gör inte så. Man väljer en smickrande vinkel, jobbar med belysning och leendet.

Det råkar vara en tonårstjej som jag fick en bra bild på vid ett speciellt tillfälle, så det är svårt att göra om det.Lite utsående tänder ser ut som jätteutsående på bilden. Hon vill inte bli utlagd på FS.

Sedan tycker jag att det kom lite väl vassa (roliga?)inlägg. Ville bara ha hjälp men det uppskattades visst inte. GJ

Jag skulle inte manipulera bilden alls. Har själv lite överbett/utstående tänder och skulle inte vilja att man ändrade detta i Photoshop. Inte ens om det skulle bli bestående på riktigt. Man har oftast viss integritet och gillar sitt eget utseende. Försök alltså att få en pose och ljussättning som inte förstärker detta med tänderna, men försök för guds skull inte dölja det heller.

Gunnar,

du ställer en teknisk fråga och berättar samtidigt exakt vad det är du vill uppnå...

Ditt mål gör att det för mig blir en etisk fråga. Om du inte gillar mitt svar... Trist... Men jag tycker verkligen inte att man ska digitalmanipulera på det sätt som du vill.

Intressanta svar det kommer på en del frågor ibland här i forumen.

I vanlig ordning är det "livsfarligt" att ställa en fråga om manipulering av bilder.

Om någon ställer en teknikfråga i forumet "digital efterbehandling" betyder det att han vill ha svar på "hur man gör" snarare än "om man bör" göra detta.

Men inte heller jag kan tipsa om hur du kan göra utan att se bilden i fråga först.

*jösses*

Hört i motorfurumet på någon sajt:

"Hur gör jag för att trimma min Volvo?"

"Jag tycker inte du ska göra det eftersom du ändå inte får köra fortare än 110"

*kunde inte låta bli*

Lasse....

Tycker nog att jag är i min fulla rätt att tala om för Gunnar varför jag väljer att inte delge honom eventuell kunskap som jag kan tänkas ha...

Du väljer att inta motsatt ståndpunkt... Hipp, hipp hurra för dig!!!

Hemskt vad folk reagerar på frågor kring manipulation. Ingen som har funderat på att tjejen själv vill ha bilden manipulerad?

Att göra det till en etisk fråga är väl relativt högtravande med tanke på hur lite information som delgavs angående situationen bakom? Då skulle det vara oetiskt att plastikoperera sig, använda hudkräm och smink samt att förbättra sin personliga framtoning med hjälp av skräddarsydda kostymer - Det skulle ju också vara falsk marknadsföring av det som är våra verkliga "jag".

Vad är det för skillnad i att manipulera bilden med ljussättningen eller i PS?

Jag skulle gjort som det föreslogs i tidigare inlägg. Jobba med olika transformationer - Scale och distortion.

Jag tar dagligen bort acne, kvisslor och hudblemor på porträtt som jag tar och jag skall helt ärligt säga att jag känner mig inte ett dugg oetisk.

Senast ändrad:
kanske "liquify" (göra flytande på sv.) funkar?
svårt att säga när man inte vet hur bilden ser ut.
kanske du kan beskriva den lite mer? är den rakt framifrån? profil eller halvprofil?

Christel Eldrim
Bilden är tagen rakt framifrån, hon sitter högre upp än mig. Jag riktar kameran uppåt. Därför ser det ut som större tänder än hon har.

Gunnar

oki. är det så att tänderna blir bredare längst ner pga. perspektivet?
eller är det en tydlig skugga under framtänderna?
i det första fallet kan liquify funka okej att dra ihop tänderna med.
är det som det andra fallet kanske man får klona bort lite skugga och sen dra ihop med liquify.

om det är okej så kan jag titta på det om du mejlar över bilden.
jag har blivit nyfiken på hur man kan lösa det på bästa sätt.

[email protected]

ANNONS
Götaplatsens Foto