Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
utsående tänder
- Trådstartare froslunda
- Start datum
R.Hammar
Aktiv medlem
Jag kan bara ge lite input iom att jag är ny i PS. De tekniker som jag har tagit del utav bygger på att man trycker in olika kroppsdelar, typ kärlekshantag osv. Det är delar som har pöst ut på sidor.
Jag kan tänka mig att det kan bli svårt att trycka in tänder. Kan man inte klona tänder från en annan bild?
Hoppas att du får klokare svar från någon annan.
Hälsningar
Robert
Jag kan tänka mig att det kan bli svårt att trycka in tänder. Kan man inte klona tänder från en annan bild?
Hoppas att du får klokare svar från någon annan.
Hälsningar
Robert
jensohlsson
Aktiv medlem
Kan du inte slänga upp bilden så man ser vad du menar? Så ska det nog gå.
/Jens
/Jens
Jeppe
Aktiv medlem
froslunda skrev:
porträtt på en tjej med utstående tänder, hur minskar/böjer in smartast i Photoshop? Så det blir snyggt?
Stäng munnen ???
Men allvar.. det är väl så hon ser ut.. Som någon sa.. då är det väl bättre att hitta en fördelaktigare vinkel?
klerk
Aktiv medlem
Jag skulle inte manipulera bilden alls. Har själv lite överbett/utstående tänder och skulle inte vilja att man ändrade detta i Photoshop. Inte ens om det skulle bli bestående på riktigt. Man har oftast viss integritet och gillar sitt eget utseende. Försök alltså att få en pose och ljussättning som inte förstärker detta med tänderna, men försök för guds skull inte dölja det heller.
Lasse H
Aktiv medlem
Intressanta svar det kommer på en del frågor ibland här i forumen.
I vanlig ordning är det "livsfarligt" att ställa en fråga om manipulering av bilder.
Om någon ställer en teknikfråga i forumet "digital efterbehandling" betyder det att han vill ha svar på "hur man gör" snarare än "om man bör" göra detta.
Men inte heller jag kan tipsa om hur du kan göra utan att se bilden i fråga först.
*jösses*
I vanlig ordning är det "livsfarligt" att ställa en fråga om manipulering av bilder.
Om någon ställer en teknikfråga i forumet "digital efterbehandling" betyder det att han vill ha svar på "hur man gör" snarare än "om man bör" göra detta.
Men inte heller jag kan tipsa om hur du kan göra utan att se bilden i fråga först.
*jösses*
stoltz
Aktiv medlem
Hemskt vad folk reagerar på frågor kring manipulation. Ingen som har funderat på att tjejen själv vill ha bilden manipulerad?
Att göra det till en etisk fråga är väl relativt högtravande med tanke på hur lite information som delgavs angående situationen bakom? Då skulle det vara oetiskt att plastikoperera sig, använda hudkräm och smink samt att förbättra sin personliga framtoning med hjälp av skräddarsydda kostymer - Det skulle ju också vara falsk marknadsföring av det som är våra verkliga "jag".
Vad är det för skillnad i att manipulera bilden med ljussättningen eller i PS?
Jag skulle gjort som det föreslogs i tidigare inlägg. Jobba med olika transformationer - Scale och distortion.
Jag tar dagligen bort acne, kvisslor och hudblemor på porträtt som jag tar och jag skall helt ärligt säga att jag känner mig inte ett dugg oetisk.
Att göra det till en etisk fråga är väl relativt högtravande med tanke på hur lite information som delgavs angående situationen bakom? Då skulle det vara oetiskt att plastikoperera sig, använda hudkräm och smink samt att förbättra sin personliga framtoning med hjälp av skräddarsydda kostymer - Det skulle ju också vara falsk marknadsföring av det som är våra verkliga "jag".
Vad är det för skillnad i att manipulera bilden med ljussättningen eller i PS?
Jag skulle gjort som det föreslogs i tidigare inlägg. Jobba med olika transformationer - Scale och distortion.
Jag tar dagligen bort acne, kvisslor och hudblemor på porträtt som jag tar och jag skall helt ärligt säga att jag känner mig inte ett dugg oetisk.
Senast ändrad:
Estethia
Aktiv medlem
oki. är det så att tänderna blir bredare längst ner pga. perspektivet?
eller är det en tydlig skugga under framtänderna?
i det första fallet kan liquify funka okej att dra ihop tänderna med.
är det som det andra fallet kanske man får klona bort lite skugga och sen dra ihop med liquify.
om det är okej så kan jag titta på det om du mejlar över bilden.
jag har blivit nyfiken på hur man kan lösa det på bästa sätt.
[email protected]
eller är det en tydlig skugga under framtänderna?
i det första fallet kan liquify funka okej att dra ihop tänderna med.
är det som det andra fallet kanske man får klona bort lite skugga och sen dra ihop med liquify.
om det är okej så kan jag titta på det om du mejlar över bilden.
jag har blivit nyfiken på hur man kan lösa det på bästa sätt.
[email protected]