Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Utskrift från PC

Produkter
(logga in för att koppla)

911RS

Aktiv medlem
Hej

Jag har gjort i ordning en bild i Photoshop CS i vilket format ska jag spara den om den ska ksrivas ut från en pc med windows xp och enbart officepaketet. Eller kommer jag inte att kunna få en tillräkligt bra utskrift på det viset med det format som jag blir tvungen att välja. Det enda format som jag vet(tror) fungerar är bmp och paint men det kanske finns något annat som fungerar bättre eller som fungerar över huvud taget.

Du kan spara dina bilder i vilket format du vill för utskrift egentligen. Dock bör programmet du använder för utskrift kunna läsa ditt filformat...

Att spara dina filer i *.BMP format ser jag ingen som helst poäng med.
Eftersom du har photoshop så förstår jag inte varför du interiver ut direkt från Photoshop?
Jag sparar mina bilder i RAW, TIFF, och i JPEG.

Spara i TIFF, Officepaketet har ingen som helst betydelse i det här sammanhanget, öppna bara i "visningsprogram för bilder och fax" Och skriv ut, svårare än så är det inte.

Som jag skrev ska jag skriva ut bilderna från en dator som enbart har officepaketet alltså inte photoshop därför uppstod problemet och frågan:

ANNONS
Götaplatsens Foto