För det första!
Jag har två gånger tidigare påpekat att detta är ett direkt felcitat av vad jag skrivit...
Samt tidigare i tråden utvecklat vad jag menar...
Ändå fortsätter du att felcitera mig, och att ignorera vad jag menar i sak...
För att sedan skriva fäljande:
Du får gärna fortsätta att kalla mig för osaklig om du vill
Här blandar du ihop äpplen och apelsiner fullständigt

Eller kanske "äpplen" och "fönster

(Ursäkta dåligt skämt, kunde inte riktigt låta bli).
För det första så förstår jag inte riktigt varför du refererar till just Ext3, det grundläggande sättet att arbeta med användare och deras rättigheter att komma åt filer är gemensamt för alla POSIX-kompatibla system oavsett vilket filsystem de körs på.
När du sedan drar in kryptering och nätverksresurser i Windows så undrar jag uppriktigt om du förstår hur rättigheter till filsystemet (eller kanske bättre uttryckt "filåtkomst") funkar i *nix/*bsd??
Det handlar ju trots allt om saker som gör det svårare att skriva skadlig kod för att attackera *nix/*bsd-system, och som begränsar åtkomsten till vitala delar av systemet för mjukvara som inte har där att göra över huvud taget.
Vet inte riktigt om kryptering av systemkritiska filer är så värst lyckat när systemet skall ha åtkomst till dem
Jag utgick ifrån att du i egenskap av "linuxadministatör" har insikten i att chown och chmod används för att detaljstyra exakt vilka "användare"/processer som tillåts läsa, skriva och exekvera specifika kataloger och filer.
Kanske gjorde jag fel i mitt antagande?
När en mjukvara/fientlig kod väl finns på systemet, så är det ju dess möjlighet att komma åt kataloger och filer i just det lokala systemet som är intressant för säkerheten just där.
Kommer koden inte åt vitala delar av systemet, så begränsas dess förmåga att ställa till skada.
Vad är det du försöker att säga egentligen?
Att bara för att du lägger på ett GUI, så slutar stabiliteten i "kärnan" att spela roll, eller?
För så är det ju självklart inte, kärnans stabilitet är ju självklart, tillsammans med stabilitet i andra delar av systemet av vikt för den totala stabiliteten.
Du har uppenbarligen inte läst länken särdeles noga.
Det finns en länk till en PDF som utförligare förklarar tekniken.
Och, ja, Apple använder denna typ av teknik i MB och MBP av nyare snitt (bland annat i den MB som jag själv använder).
Huruvida Sony integrerar tekniken i andra batterier vet jag inte, och om du läser länken noggrant så ser du att en del av styrtekniken sitter utanför själva batteriet.
Ok!
Du är bokstavligt talat den förste som jag har hört göra på det sättet.
Antar du är medveten om att du helst av allt ska hålla batteriet laddat på rätt nivå, och lagra det i rätt temperatur, annars tappar det prestanda i alla fall.