morberg
Aktiv medlem
Jag har sedan flera år haft en Nikon F70 och känner för att gå över till en digital systemkamera. Frågan är om jag ska vänta på D70, eller om jag ska slå till på en 300D redan nu?
Det jag har i dag till min Nikon är:
SB-25 speedlight (funkar inte med TTL med dagens D-SLR från Nikon -- men går kanske att använda ändå)
50mm 1.8
70-300 4-5.6
28-105 4-5.6 (Sigma)
Jag kommer definitivt att vilja gå bredare än vad Sigman kan ge på ett digitalt hus vilket gör att jag behöver köpa:
Någon digital systemkamera
En vidvinkelzoom för densamma
Vad tror ni? Finns det ett vårde i den utrustning jag redan har om jag kör på en digital Nikon, eller ska jag försöka sälja rubbet och börja om med Canon? Trots allt är de objektiv jag har inte fasansfullt dyra.
Det jag har i dag till min Nikon är:
SB-25 speedlight (funkar inte med TTL med dagens D-SLR från Nikon -- men går kanske att använda ändå)
50mm 1.8
70-300 4-5.6
28-105 4-5.6 (Sigma)
Jag kommer definitivt att vilja gå bredare än vad Sigman kan ge på ett digitalt hus vilket gör att jag behöver köpa:
Någon digital systemkamera
En vidvinkelzoom för densamma
Vad tror ni? Finns det ett vårde i den utrustning jag redan har om jag kör på en digital Nikon, eller ska jag försöka sälja rubbet och börja om med Canon? Trots allt är de objektiv jag har inte fasansfullt dyra.