Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Värnplikt - Hur/vad ska jag fota?

Produkter
(logga in för att koppla)

karoliince

Medlem
Ja, på lördag ska jag som sista fotouppgift i skolan fota min pojkvän och hans grupp på deras anhörigdag på F17 i Kallinge. Eftersom jag är totalt nybörjare på att fota så behöver jag lite tips.

Vad, vem och hur ska jag fota? Ska jag tänka på något speciellt när jag fotar?
Som sagt, är nybörjare så det känns lite nervöst!

Tips uppskattas!

Ta bilder på honom i boendemiljön-alltså logementet. Se till att sängen kommer med i bilden.Ta bilder på honom vid ett militärfordon eller en större vapenpjäs.Häng på honom vid dom olika passen under dagen.Ta mycket bilder och gallra sen.

karoliince skrev:
Ja, på lördag ska jag som sista fotouppgift i skolan fota min pojkvän och hans grupp på deras anhörigdag på F17 i Kallinge. Eftersom jag är totalt nybörjare på att fota så behöver jag lite tips.

Vad, vem och hur ska jag fota? Ska jag tänka på något speciellt när jag fotar?
Som sagt, är nybörjare så det känns lite nervöst!

Tips uppskattas!

Och du har kollat med regementschefen vart du får fota på området?
Militärområden faller under militärt skyddsområde, så att fota där får du nog ta och kolla med nån innan.

Re: Re: Värnplikt - Hur/vad ska jag fota?

Andreas S Eriksson skrev:
Och du har kollat med regementschefen vart du får fota på området?
Militärområden faller under militärt skyddsområde, så att fota där får du nog ta och kolla med nån innan.
[/QUOTE

jag har bett min pojkvän fråga hans befäl men han tror inte att det gör någonting eftersom de fotar dagligen.