** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Väska/ryggsäck för 300/2,8 is med hus monterat

Produkter
(logga in för att koppla)

ljonsson

Aktiv medlem
Hej

Är det någon som har tips på en nätt ryggsäck (eller väska) som rymmer en EF 300/2.8 IS med hus monterat och konvertrar (1.4x och 2x)? Gärna med möjlighet att fästa monopod eller stativ.

/Leif
 
Hej

Är det någon som har tips på en nätt ryggsäck (eller väska) som rymmer en EF 300/2.8 IS med hus monterat och konvertrar (1.4x och 2x)? Gärna med möjlighet att fästa monopod eller stativ.

/Leif

ThinkTank Glass Taxi funkar. Tror även med motljusskyddet framåt. Väskan är smal och gjort bara för stort tele och inte en massa extraprylar.

Think Tank har även andra modeller som funkar, det är ett märke för pressfotografer.

Kameradoktorn har dem i sin butik om du är i Stockholm. AT Phototech är generalagent.
 
Jag använder själv ThinkTanks Addicted 2.0 och i den lär du få in 300 2.8 med motljuskyddet monterat. Där har du även plats för en del andra grejjer. Har varit riktigt nöjd med väskan och trots ett inte allt för bra bärsystem funkar den gott på dagsturer med 12 kg på ryggen! Jag köpte min hos Fotovideo i sthlm. Vet ej hur stora lager de håller dock.

Gura Gears Kiboko skulle ju annars va ett fint val, men den är tyvärr rätt lurig att få tag på.

mvh,
Edvard
 
Tack för era svar! Jag ska kolla upp dessa alternativ.

Jag har sedan tidigare Digital Holster 30 från Think Tank. Den rymmer galant en EF400/5.6 eller 100-400 med rättvänt motljusskydd och monterat hus. Den har dessutom en detaljkvalitet som är fenomenal, så deras väskor verkar vara riktigt bra.

hälsningar /Leif
 
Dörr Icebreaker borde funka för dina behov. Jag har den största modellen, och den rymmer hus+300/2,8 (av annat märke ;) ) monterat utan vidare. Finns i medium- och small-modeller också.

Finns på Cyberphoto!
 
Jag använder Lowepro phototrekker. Där får du in en 300/2,8 med motljusskydd, konverter och kamerahus monterat och skjutklart.
MVH
Magnus
 
Jag använder Lowepro phototrekker. Där får du in en 300/2,8 med motljusskydd, konverter och kamerahus monterat och skjutklart.
MVH
Magnus

Med det är väl en vanlig stor väska? Jag tycker att det finns en poäng med att ha en ryggsäck som bara rymmer stora telet plus kamerahus när man ska röra sig smidigt ute på fotojobb.
 
Think Tank Glass Taxi som froderberg tipsade om verkar vara precis vad jag är ute efter!
En väska som rymmer kamerahus med monterat objektiv, konvertrar (de ska nog gå att få in i sina resp. påsar inuti den stora ryggan), minneskort och batteri samt med möjlighet att ta med stativ/monopod. Allt vad jag behöver för dagsturer då jag inte vill släpa på en jätterygga med alldeles för mycket saker inuti.

Kanontips! Tackar!

Ryggsäckar modell större rymmer iofs också samma saker, men samtigt rymmer de så mycket mer...som går att fylla på med "bra att ha"-saker som jag inte kommer att använda. Resultatet blir bara en otymplig koloss på ryggen är jag rädd.
 
Ja det är en skitstor väska, har en som jag aldrig använt.

Får man fråga varför? :)

Ni har inga tips på vanliga väskor, typ Lowepro photo trekker AW, som man får plats med en Canon 40D+batterigrepp monterat, 55-250/4-5,6 IS+motljusskydd monterat(kan vara åt fel håll)+ 5-6 objektiv, blixt samt mindre tillbehör som batterier osv? Min Lowepro Nova 160 AW räckte ju inte alls långt märkte jag *skratt*. Är självklart ute efter så billig som möjligt men ändå bra! Ja juste, höll på att glömma. Den skall även ha plats för bärbar laptop, 15,4" eller vad det nu är, plus lite tillbehör som mus+nätdel :)

Tack på förhand!
 
Är det någon som har tips på en nätt ryggsäck


Nätt vet jag inte ;) men jag köpte denna för ett tag sedan:

http://www.cyberphoto.se/info.php?article=5400035297

Rymmer 400/2,8 med framåtvänt motljusskydd + konverter + hus. Dvs kan den nog va lite onödigt stor till 300... men den är grymt skön att bära. Finns även bra möjligheter till att hänga på extra objektivväskor om man vill ha med fler prylar.
(får även plats med extrahus i framfickan)

Föjer även med en "avdelar-kardborreplatta" som man kan dela av väskan inuti med å lägga extra objektiv ovanpå t.ex. 400/2,8 bakåtvänt motljusskydd + hus monterat.
 
Det blev en Think Tank Streetwalker Pro, fick hem den igår och har bara torrsimmat i väskan. Den ser ut att fylla syftet väldigt bra och sitter dessutom skönt på ryggen. Den har ett antal småfickor för diverse småprylar och verkar hålla sedvanlig Think Tank-kvalitet, dvs toppklass.

Jag återkommer med en rescension när jag använt den ett tag!

//Leif
 
Gratulerar till ett bra val. Har själv använt Think Tank street walker pro i 2 månader. Jag får plats med nikons 300/2,8 med 1,7 converter och kamerahus i
mittfacket. Extra hus och gluggar, blixt mm ryms bra vid sidan om och datorn
ligger bra i sitt fack. Den är dessutom bekväm att bära med all denna last.

Kvalitet i detaljer och material känns mycket hög och bra

pw
 
ANNONS