Annons

Väskor till studioutrustning

Produkter
(logga in för att koppla)

capojava

Aktiv medlem
Har precis köpt blixtar och stativ från kaffebrus.com och är nu på jakt efter något bra sätt att förvara och transportera dessa.

Har ni några bra tips på väskor där man får plats med två studioblixtar (av kompaktmodell), kablar och gärna lite filter och grejer?

Har funderat på en sådan där klassisk hård väska med skumgummi inuti där man skär ut plats för grejerna. Var hittar man sådana?

Behöver också en väska där man får plats med två stativ samt paraplyer.

Eftersom det är ganska billiga grejer så är jag inte ute efter världens mest exklusiva lösning direkt, men alla tips mottages tacksamt!

Fick du inte väskor med när du köpte grejorna?
Jag fick då väskor till både stativen och en stor vadderad väska till blixthuvudena..

Edit: Kom på att du kanske inte köpte grejorna i ett paket, för det var så jag gjorde. Den tredje blixten jag har är en 500ws och den köpte jag utan stativ. Den kom i en kartong så den saknar jag väska till..

Jag köpte 110-wattarna i paket, men fick ingen väska med. Stod inget på websidan om det heller. Köpte du samma paket?

Aifo.se har också väskor. En mjuk för två blixtar kostar knappt 1000:-. Men då står det Elinchrom på dem ;-)

ANNONS
Götaplatsens Foto