Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Väst eller bältesmodul.

Produkter
(logga in för att koppla)

Söderhamns-fotograf

Aktiv medlem
Hej. Jag får oftast ont i ryggen när jag bär objektiv m.m i en väska på ryggen. Vill även att det ska gå snabbare att byta objektiv. Jag undrar vad som är bäst att ha.
En väst? Eller en Bältesmodul? (saker som hänger runt midjan)

/Jens@

Jag brukar köra med bältesmodul från Domke -praktiskt och bekvämt. Jag tycker inte att man får plats med allt man behöver i en väst -sen ser man ju ut som man gör också...

Söderhamns-fotograf skrev:
Hej. Jag får oftast ont i ryggen när jag bär objektiv m.m i en väska på ryggen. Vill även att det ska gå snabbare att byta objektiv. Jag undrar vad som är bäst att ha.
En väst? Eller en Bältesmodul? (saker som hänger runt midjan)

/Jens@

Pressfotograf från eskilstuna kör med bältesmodul, samt en rem i det stora 300 mm objektivet hängandes från axeln.

Bilagor

• dscf5944_1.jpg
    dscf5944_1.jpg
    44.8 KB · Visningar: 292
Varje modul (väska, bälte med mera) brukar gå på runt två hundra kronor styck om jag inte minns fel. Jag får plats med i princip allt jag vill men som mest brukar jag ha: två blixtar i en väska, ett 70-200 2.8, ett 100mm macro och en extra väska för småsaker.

Problemet med bältesväskor rör långa objektiv som slår emot benen när man går och hindrar att man sätter sig ner. Ditt 180 bör fungera bra.

Kamerahuset kräver dock en stor väska för att få plats. Där får du leta lite efter något lämpligt. Kanske välja en väska som rymmer huset men utan objektiv för att få det lite mindre.

Jag har dock inte provat detta själv ännu.

/Erik

ANNONS
Götaplatsens Foto