Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad är en spigot?

Produkter
(logga in för att koppla)

DjurJessica

Avslutat medlemskap
Jag undrar bara lite kort.. vad är en Spigot och vad använder man dem till? och vad är ett BRA pris på dem?
Tack på förhand.

Jag undrar bara lite kort.. vad är en Spigot och vad använder man dem till? och vad är ett BRA pris på dem?
Tack på förhand.

Hört talas om Google!??? Sök där och du hittar bl a :

Noun 1. spigot - a plug for a bunghole in a cask
tap
barrel, cask - a cylindrical container that holds liquids
plug, stopple, stopper - blockage consisting of an object designed to fill a hole tightly
2. spigot - a regulator for controlling the flow of a liquid from a reservoir
faucet
handgrip, handle, grip, hold - the appendage to an object that is designed to be held in order to use or move it; "he grabbed the hammer by the handle"; "it was an old briefcase but it still had a good grip"
mixing faucet - single faucet for separate hot and cold water pipes
regulator - any of various controls or devices for regulating or controlling fluid flow, pressure, temperature, etc.
stopcock, turncock, cock - faucet consisting of a rotating device for regulating flow of a liquid
hydrant, water faucet, water tap, tap - a faucet for drawing water from a pipe or cask

Based on WordNet 3.0, Farlex clipart collection. © 2003-2008 Princeton University, Farlex Inc.

Det är en koppling som används som mellanstycke från belysningsstativ till studioblixtar. ex.vis. kan även användas till att koppla ihop andra tillbehör, bakgrundshållare montera kulleder på klämmor, fästarmar o dyl.mm.
på svenska ofta kallad Tapp eller Adapter i dessa sammanhang
Mvh
Göran

Hört talas om Google!??? .
Trevligt svar hördu, tack för det...

Jag har googlat, men jag ville veta lite mer ingående vad det ANVÄNDS TILL, och inte bli dumförklarad :(

Eftersom jag inte använt någon sådan innan eller ens sett dem mer än på bild så ville jag veta, men tyckte inte att jag fick ut någonting vettigt från google. Ber så HEMSKT mkt om ursäkt att jag frågade.

Det är en koppling som används som mellanstycke från belysningsstativ till studioblixtar. ex.vis. kan även användas till att koppla ihop andra tillbehör, bakgrundshållare montera kulleder på klämmor, fästarmar o dyl.mm.
på svenska ofta kallad Tapp eller Adapter i dessa sammanhang
Mvh
Göran
Tack så mycket Göran, det var ett lite mer förståeligt svar. Då är jag med. Tack för att du tog dig tid att förklara!
Mvh Jessica

tap
plug, stopple, stopper - blockage consisting of an object designed to fill a hole tightly
faucet
handgrip, handle, grip, hold - the appendage to an object that is designed to be held in order to use or move it; "he grabbed the hammer by the handle"; "it was an old briefcase but it still had a good grip"
regulator - any of various controls or devices for regulating or controlling fluid flow, pressure, temperature, etc.
stopcock, turncock, cock - faucet consisting of a rotating device for regulating flow of a liquid
hydrant, water faucet, water tap, tap - a faucet for drawing water from a pipe or cask

Based on WordNet 3.0, Farlex clipart collection. © 2003-2008 Princeton University, Farlex Inc.

Haha! Ska man sätta någon på plats så gäller det ju att man gör det med rätt fakta. ;)

tap
faucet

Fantastiskt roligt :)
Ngn ställer en fråga, då är man otrevlig och hänvisar till google sen tar man en random google-sida och klistrar in eftersom det ändå inte är ngn som läser resten efter det första stycket.

Tack på förhand.
Ett förslag på lösning kan vara att gå till t.ex. BHPhotovideo.com och söka efter spigot. http://www.bhphotovideo.com/c/search?Ntt=spigot&N=0&InitialSearch=yes

Då får man bilder och text samt pris, förklaringen till vad det används till är kanske inte lika klart ;-)
Jag var ute efter en kort spigot (adapter) som skulle koppla ihop en Magic Arm med en kulled, http://www.bhphotovideo.com/c/product/682756-REG/Manfrotto_147_3_8_1_4_Adapter.html

ANNONS
Götaplatsens Foto