Annons

vad är haken?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag brukar leva efter devisen "om det låter för bra för att vara sant, då är det antagligen det"

Jag har sett på blocket i flera månader detta blixtkit http://www.billebro.se/myshop/myshop_start.php?APPID=2&PRID=3686 och priset har legat på 3000kr hela tiden.

Jag kan ingenting om blixtar men jag är väldigt sugen på att skaffa mig. Som studerande har jag en väldigt liten budget så när man ser det här kittet så blir man både frågande och sugen.

Varför är det så billigt? Vad är det för fel? etc.
Berätta gärna för mig varför jag bör/inte bör köpa detta.

mvh
Bennii
 
Styrkan på blixten har nog stor inverkan på priset, precis som man betalar mer för ett 1.4 objektiv än ett 5.6.
 
Tycker du ska googla Billebro och bilda dig en uppfattning om butiken innan du bestämmer dig för att handla där.
 
Uppladdningstid 0,5-5 sek låter inte så kul att jobba med. Det beror förstås lite på hur och vad man fotograferar... som jag ser det ser det inte speciellt billigt ut.
 
Okej att du är studerande och inte har någon stor budget, men det vore synd om du lade 3000 kr på det kittet som du säkert hade blivit besviken på. Dessutom så skulle jag inte rekommendera att köpa från okända Billebro. Köp en bra blixt för ca 2000-3000 kr från Cyberphoto istället. Tror att du blir nöjdare så :)

(och nej, jag jobbar inte på Cyberphoto)
 
Okej att du är studerande och inte har någon stor budget, men det vore synd om du lade 3000 kr på det kittet som du säkert hade blivit besviken på. Dessutom så skulle jag inte rekommendera att köpa från okända Billebro. Köp en bra blixt för ca 2000-3000 kr från Cyberphoto istället. Tror att du blir nöjdare så :)

(och nej, jag jobbar inte på Cyberphoto)

Tänker du på ett kit då? Som det här? http://www.cyberphoto.se/info.php?article=371261
 

Jag har ett liknande Dörr-kit men storleken större med lite starkare blixtar och softboxar istället för paraply. De passar mina behov än så länge och framför allt min plånbok. Men de är säkerligen inte lika bra som dyrare blixtar (vilket jag aldrig använt). De är gjorda av plats och saknar bajonettfattning, vilket är synd då det blir dåligt med tillbehör. Stativen är också lite klena men man får vad man betalar för. Jag har i dagsläget inte råd att köpa dyrare blixtar men vill ändå kunna jobba med blixtar, därför valde jag ett sådant lågprisalternativ. I framtiden kommer jag säkert köpa bättre utrustning men då har jag kunnat lära mig åtminstone grunderna i blixtfotografering med de jag har nu.
 
ANNONS