Annons

Vad gör en bra bild???

Produkter
(logga in för att koppla)

Fotograf121

Aktiv medlem
Hej alla foto intreserade

I veckan som har varit har jag fotat åt Computer sweden eler rättaresagt till jornalist programet som gjorde bilagan.
Jag är ingen van tidnings fotograf utan jag fotar mestadels modeller i olika possitioner och dyligt.
Detta jobb blev jag faktiskt kraftit misnöjd med och det blev faktiskt att dom åkte och tog om bilden.
detta fick mig och fundera kraftigt Vad gör en bra bild det finns så mycket olika jag tycker en bild är bra medans någon ratar den. Det som även jag märkte i detta det var att alla på Bildjornalist programet tog bilder på exakt samma sätt samma vinklar ingen egen skildring varför??

I valet utav bilder tog dom de bilder som såg liknandes deras...

Jag har planer på att gå en foto utbildning men det som jag skräms utav är tänk om dom vill att jag ska fotografera som dom för att dom ska tycka bilden är bra??? Det finns forum där jag lägger ut mina bilder och jag får jättebra kritik på dom medans dom blir ratad på andra. Är vi fast i ett gemensamt tänkande.

Detta har även fått mig att vela ta den perfekta bilden jag är för tillfälet inte nöjd med en enda bild jag har tagit för jag ser alla "Fel"

Den dagen jag är fullkomligt nöjd med en bild jag själv har tagit så lägger jag kameran på hyllan och börjar ägna mig åt knyppling eller nå't annat kreativt.

lynxx skrev:
Den dagen jag är fullkomligt nöjd med en bild jag själv har tagit så lägger jag kameran på hyllan och börjar ägna mig åt knyppling eller nå't annat kreativt.

Jag är ofta fullkomligt nöjd med mina bilder. Men det vara i några dagar eller veckor till man tagit någon annan som är bättre! DÅ är den första dålig:)

ANNONS
Götaplatsens Foto